Bönsyrsa slutat äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
57
Wolhardt:
Efter min bönsyrsa ömsat sista gången 4/4 har hon inte äteit en enda gång  !?!
provat med syrsor och zophobas.


Efter jag googlat runt lite hittade jag en tråd om att man inte ska ge foderdjur som käkat morot till bönsyrsor, något som nån kan bekräfta eller dementera ?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Hur stor är bönan och hur stora är bytena. Första tanken var att den misslyckades med ömsningen och är döende, men den har ju överlevt så länge. Hinner inte skriva mer nu, skriver mer sen.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Men hur stor är den, hur stora byten ger du? Vilken art gäller det?en bild kanske också kan hjälpa ifall man ser tydliga fel. Hur matar du. Jag har kört matningsburk (petboxen där jag bara har bönan och bytet under en natt, ingen inredning) till de flesta av mina. Några av mina har alltid tagit från pincett, men sedan ömsat och därefter fått för sig att bara ta i matningsbox.

94
57
Wolhardt:

94
57
Wolhardt:
Det ända jag misstänker är att hennes burk nu är för liten, kan det påverka ?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Återigen skulle det som sagt nog hjälpa om du berättade hur du matar (pincett,matningslåda eller bara släppa in bytet i terrariet). Att hennes burk är för liten tror jag inte kan påverka maten. Ser att det rör sig om Hierodula membranacea. Den arten har jag och den är inte jättekräsen. Men ibland får den arten för sig att totalvägra att ta ifrån pincett och måste matas i matningsbox, så pröva matningsbox.

94
57
Wolhardt:
Har flyttat henne till en större burk där hon käkat 1 syrsa självmant. Jag har haft dessa sen dom var små och har alltid lagt in maten(syrsor) i terrariet, när jag matat med zophobas har jag matningsbox mest för att dom inte ska gräva ner sig. Matat med pincett har jag provat men tycker inte det funkar bra.

nått som oroat mig lite ett tag är att jag sett honan typ kräkts svart sörja nån droppe vid några separata tillfällen. 
Det tillsammans att jag last på två olika sidor just om morots-matade foderdjur gör att jag är lite orolig.

hanen käkade 1/3 av syrsan nu senast (oxå den fullvuxen, och inte tjock)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild