Eldslamander föda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
De flesta underarter stannar under 20 cm. Lagen vill ha 40 cm höjd men salamandrarna har ingen nytta av det alls. Vanligast är nog terrestris och gallaica. Den sistnämnde kan bli lite över 20, men det tar några år. Ditt terrarium räcker gått och väl för 2 djur. Varför vill Du ha 2 honor? Om Du inte vill odla är 2 hanar enklare att få tag iMina får Zophobas ibland, men jag krossar huvudet på maskarna innan.
Det Du måste tänka på är att salamandrarna inte vill ha det för varmt och att det är ganska mycket ansvar. De är lättskötta, men de lever utan problem i 40 år. Mina avelsdjur är 25 år gamla.

248
40
Yoshi123:
Jag trodde att de skulle bråka med varandra (som många ödlor t.ex gör)

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
Inte alls på samma sätt som ödlor. Visst bråkar de, men det gör även honor. Har man inte för många djur ihop är det inget problem.

248
40
Yoshi123:
Men hur löser jag det här med värmen då jag har en leopardgecko i mitt rum också.

85
144
Avic:
Ja håller mina eldsalamandrar på balkongen där de är svalare än innomhus under sommartid.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vi har en bra artikel om hur man kan få ner temperaturen till salamandrar:
www.terrariedjur.se/?page=articles&sub=art&aid=34


248
40
Yoshi123:
Jag har läst artikeln väldigt noga men jag vet inte vilken som är bäst för har ju som sagt en leopardgecko i samma rum. PS hur känsliga är de för värme och hur påverkas de om det är 20-23 grader varmt.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Yoshi123 skrev:
Jag har läst artikeln väldigt noga men jag vet inte vilken som är bäst för har ju som sagt en leopardgecko i samma rum. PS hur känsliga är de för värme och hur påverkas de om det är 20-23 grader varmt.


Värmematta? 

248
40
Yoshi123:
Flyers90 skrev:


Värmematta? 

Ursäkta jag är inte helt säker men menar du att jag bara ska använda värmematta som värmekälla, eller krävs det värmelampor till leopardgeckos.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Yoshi123 skrev:

Ursäkta jag är inte helt säker men menar du att jag bara ska använda värmematta som värmekälla, eller krävs det värmelampor till leopardgeckos.

AC I hela rummet och värmematta till leopardgeckon. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild