Mata med Kyckling. Bra eller dåligt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

197
14
SibiriskTiger:

Vad tycker du? 

Har hört många olika åsikter om att mata med kyckling. Berätta gärna varför du tycker som du tycker!


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

matar med det ibland


309
239
Gogs:

Vad jag hört så ska man inte mata allt för ofta med kyckling... Men å andra sidan finns det ju vissa ormar som i det fria nästan uteslutande lever på fågel så jag vet inte om man kanske ska ta det med en nypa salt eller 2....


131
8
stumpwen:

tja, helt ok tycker ajg. dock har ajg svårt att förstå varför en del ger t.ex kycklingfiléer.. känns.. konstigt. :P


197
14
SibiriskTiger:

Ja, kycklingfilé är väl inte det naturligaste att ge! Haha! 


131
8
stumpwen:

ne men ja mena ju det haha


273
3
117:

Jag tycker det är gott men har ingen anning om vad de tycker


69
39
NiklasTyreso:

Släpp på hemlisarna nu. Vad är det för åsikter ni vet som inte jag känner till?

Många råttsnokar är opportunister, så varför inte ge en kyklingklubba ibland. Ensidig kost är egentligen onaturligt, så variation bör vara bra.

 

 


197
14
SibiriskTiger:

Ja jag tycker också att det kan vara bra med lite variation. Men några är rädda för att de ska vägra annan mat om de fått kyckling och några säger att de kan bära på sjukdomar som salmonella. Självklart kan de bära på sjukdomar, men ska man tänka så kan man ju inte mata med nånting.. Jag hade iallafall tänkt prova ge lite kyckling till min största majshona nästa gång och även till vår kungsboa när han blir lite större :)


741
681
Binks:

Är ormen hungrig och frisk så är nog chansen stor att den äter det den får tag på.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild