Lichen Extatosoma tiaratum odlare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

122
63
WolfFire93:
Finns det någon som odlar lichen i sverige? Och finns det hanar på den varianten eller finns det bara vanliga hanar?
Funderade på att beställa ägg från Ebay, men är rätt säker på att de inte är befruktade...

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
WolfFire93 skrev:
Finns det någon som odlar lichen i sverige? Och finns det hanar på den varianten eller finns det bara vanliga hanar?
Funderade på att beställa ägg från Ebay, men är rätt säker på att de inte är befruktade...


Det är ingen variant de ändrar färg beroende på inredning.
www.keepinginsects.com/

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
WolfFire93 skrev:
Finns det någon som odlar lichen i sverige? Och finns det hanar på den varianten eller finns det bara vanliga hanar?
Funderade på att beställa ägg från Ebay, men är rätt säker på att de inte är befruktade...

Jag skulle nog köpt de där äggen då extatosoma är jungfrufödare, fastän nymferna blir friskare om deras mor är parad

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
EmanuelKarl skrev:

Jag skulle nog köpt de där äggen då extatosoma är jungfrufödare, fastän nymferna blir friskare om deras mor är parad


Om du måste betala extra för att få en morph när arten skifar färg så hade jag inte köpt från säljaren av princip.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Fredrik89 skrev:


Om du måste betala extra för att få en morph när arten skifar färg så hade jag inte köpt från säljaren av princip.

Oj missade ditt tidigare inlägg

122
63
WolfFire93:
lichen är helt annurlunda! Skulle inte säga att de random kan ändra från vanlig till lichen!?

Har hittat befruktade ägg nu som jag tänkt köpa ;) vill ha hanar också + att ungarna mår bättre från befruktat.

Och dem kostar ungefär samma ^^

Har hittat bland annat vandrande löv (3 arter) som också är befruktade så jag får hanar <3

122
63
WolfFire93:
Läste nu om det, tar arbete för att få dem och det är starkare att få dem från förälldrar av samma färg! Så inget fel med att köpa ägg från dem ;)

Men finns det ingen som har dem i sverige? (Någon som är inriktad på det)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
WolfFire93 skrev:
lichen är helt annurlunda! Skulle inte säga att de random kan ändra från vanlig till lichen!?

Har hittat befruktade ägg nu som jag tänkt köpa ;) vill ha hanar också + att ungarna mår bättre från befruktat.

Och dem kostar ungefär samma ^^

Har hittat bland annat vandrande löv (3 arter) som också är befruktade så jag får hanar <3


De ändrar inte färg bara för att du ändrar omgivnigen. Det går sakta över flera ömsnigar.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
WolfFire93 skrev:
Läste nu om det, tar arbete för att få dem och det är starkare att få dem från förälldrar av samma färg! Så inget fel med att köpa ägg från dem ;)

Men finns det ingen som har dem i sverige? (Någon som är inriktad på det)


Jag ska testa att föda upp några vanliga i ett terarium med mycket lavar.

122
63
WolfFire93:
Fredrik89 skrev:


De ändrar inte färg bara för att du ändrar omgivnigen. Det går sakta över flera ömsnigar.


De måste vara där från att de kläcks, om de har blivit en variant så kan de inte byta. :)
Det är så som jag har förstått det av faktan. ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild