En liten fråga om Pilgiftgrodor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Tror ni ett 60x45x45 terrarium räcker för ett par pilgiftgrodor ?

97
97
Banderad:
pelleg skrev:
Tror ni ett 60x45x45 terrarium räcker för ett par pilgiftgrodor ?


Nu har jag inte haft så många olika varianter. Men det skulle jag säga att det gör. Sedan är olika arter olika platskrävande. Jag hade Ranitomeya amazonica i en mindre burk än så, och då var det 5st. Sedan är det ju alltid bättre med större.

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Ett sånt terrarium räcker till dom flesta arter jag kan komma på (beroende på antal). Besök gärna www.pilgift.se där finns svar på det mesta gällande pilgiftsgrodor.

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Tack för svaren. Jag har läst på en hel del om pilgift, och anser att jag borde kunna ha i alla fall två ett sådant terrarie.
Hur är det på www.pilgift.se måste man vara medlem där för att kunna se det man behöver se ?

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
pelleg skrev:
Tack för svaren. Jag har läst på en hel del om pilgift, och anser att jag borde kunna ha i alla fall två ett sådant terrarie.
Hur är det på www.pilgift.se måste man vara medlem där för att kunna se det man behöver se ?


Du kan bli medlem på forumet om du vill kunna posta frågor men för att läsa är det öppet. Finns underkategorier som endast syns om du är medlem i SDS men det mesta matnyttiga är öppet.

Väl mött som blivande pilgiftare :)

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Rudeboy skrev:


Du kan bli medlem på forumet om du vill kunna posta frågor men för att läsa är det öppet. Finns underkategorier som endast syns om du är medlem i SDS men det mesta matnyttiga är öppet.

Väl mött som blivande pilgiftare :)



Tack! Ja det ska bli riktigt roligt att bygga ett fint terrarie med någon fin pilgift groda i ;-)

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Jag tänker satsa på att ha D.tinctorius. Dom verkar vara rätt stora och aktiva. Nu ska jag bara läsa på lite innan jag köper terrarium och börjar bygga.

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
pelleg skrev:
Jag tänker satsa på att ha D.tinctorius. Dom verkar vara rätt stora och aktiva. Nu ska jag bara läsa på lite innan jag köper terrarium och börjar bygga.


Tincs är några av mina favoriter och är minst sagt orädda.

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Rudeboy skrev:


Tincs är några av mina favoriter och är minst sagt orädda.


Det är väl inte så svårt att hitta någon som säljer sådana heller vad jag har förstått.

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
pelleg skrev:


Det är väl inte så svårt att hitta någon som säljer sådana heller vad jag har förstått.


Såg att du bodde i Skåne så när burken är klar kolla med KjellP han har annons ute nu. Och har väldigt fina djur.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild