Spindel beteende

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
0
Karlisen:
Hej! Är intresserad av att lära mig mer om hur spindlar funkar och vad deras kroppsspråk visar. 

Kan ni ladda upp bilder på era spindlar och skriva kort om vad just det betyder när den gör så osv?

Man kan ju också lägga ut en bild och fråga om man vill.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Trots att jag inte har erfarenhet av fågelspindlar så har jag en grej som bör rättas till (inte för att vara elak, utan jag och troligen även du vill att ditt djur skall h det bra). Bark går knappt att gräva i, och därför är det inte så bra substratval. Ha istället t.ex kokosmull

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
EmanuelKarl skrev:
Trots att jag inte har erfarenhet av fågelspindlar så har jag en grej som bör rättas till (inte för att vara elak, utan jag och troligen även du vill att ditt djur skall h det bra). Bark går knappt att gräva i, och därför är det inte så bra substratval. Ha istället t.ex kokosmull



Beror ju på art.... alla gräver inte bohålor! 

58
41
Charlie69:
C. cyaneopubescens bryr sig inte så mycket om substrat. Däremot vill den gärna ha något att fästa nätet i. Konstgjord växt, rot, eller barkbit. Min sitter och slappar nöjt, åt igår. Jag öppnade bara för att ta bort resterna som hon, som vanligt dumpat i vatten skålen. :)

13
0
Karlisen:
Charlie69 skrev:
C. cyaneopubescens bryr sig inte så mycket om substrat. Däremot vill den gärna ha något att fästa nätet i. Konstgjord växt, rot, eller barkbit. Min sitter och slappar nöjt, åt igår. Jag öppnade bara för att ta bort resterna som hon, som vanligt dumpat i vatten skålen. :)


Har bark I tog bilden precis när jag fick hem den :)

13
0
Karlisen:
EmanuelKarl skrev:
Trots att jag inte har erfarenhet av fågelspindlar så har jag en grej som bör rättas till (inte för att vara elak, utan jag och troligen även du vill att ditt djur skall h det bra). Bark går knappt att gräva i, och därför är det inte så bra substratval. Ha istället t.ex kokosmull

Cyaneopubescens gräver inte utan gör egna tunnlar och formationer av nät :) Har en l.parahybana också och den gräver så använder cocosmull och blomjordsmix till den :)

1275
1724
Falk:
Chromatopelma cyaneopubescena kan gräva djupa tunnlar i substratet om möjligheten ges. 

Så att ha ett bra och tjockt substrat är faktiskt bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild