Inredning till eldbukssalamandrar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

47
0
Vildlaxen:

Tja! 

Började bygga en inredning till mina eldbukssalamandrar idag och jag tänkte att det kan kanske vara kul för er att se. Eller inte. Slänger upp lite bilder hursomhelst :)

 

First thing's first; skissa upp hur det ska se ut.

 

Sågat ut själva grundstycket. Nu börjar det roliga skapandet ;)

 

Det ni ser mest i bilden är undersidan, den lilla gången är för vattenflödet till pumpen. Bakgrunden börjar också bli färdig här.

 

Finns en risk att den här bilden kommer upp massor med gånger nu för något fungerade inte riktigt som det skulle... Hursomhelst, storlekstest! passade perfekt men det var i det här stadiet jag kom på att jag hade satt bergdelen på fel sida och alltså att pumpen skulle synas. Inte bra! Bara att börja såga...

 

Itusågad och första lagret cement har kommit på! Sätter ihop delarna med silikon sen när jag kommer till det stadiet. 

 

Slänger upp fler bilder när arbetet går vidare, fram tills dess får ni gärna berätta vad ni tycker! :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Spännande! Kommer följa denna tråd. Ser fram emot fler uppdateringar och självfallet slutresultatet sen!


49
1
spiidi:

kommer å bli skoj å se när det är klart .

vad är det för cement du använder dej av ..

 


47
0
Vildlaxen:

Anders; tackar! Det är lite extra spännande efrersom det är första gången jag gör något i den här stilen!

 

Spiidi; jag använder sika top seal (ingen aning om jag stavade det rätt eller inte.. haha), det är ogiftigt och vattentätt, riktigt bra grejer, dyrt dock...


126
6
AjPaj:

Vad roligt! Trevligt att du tar med både trial and error, lärorikt!


47
0
Vildlaxen:

Idag finns inte mycket att visa, har lagt på sista lagren med betong, imorgon ska jag lägga på lite färg och testa pumpen, funkar allt som det ska åker bakgrunden in, silikonas fast och är klar för användning! 


47
0
Vildlaxen:

Sådär, nu kommer en rolig uppdatering igen.

 

Inredningen klar, lagt på färg och allt. Den ser inte jättebra ut här, tycker den ser bättre ut i verkligheten egentligen.

 

Storlekstest igen.

 

Så här satte jag i pumpen, den var dock för svag för att driva vattnet hela vägen upp så den sitter lägre nu.

 

Silikon på, imorgon ska jag bara rolla på färg så att man inte ser frigoliten och sen slänga i lite bark på landdelen och kanske någon blomma, sen är det klart! :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Wow, är rejält imponerad. Du får det att se hur lätt ut som helst.

Smart att gömma pumpen så att man inte ser den. Hur djupt med vatten kommer du att ha?


47
0
Vildlaxen:

Tack så mycket! Jag tänkte ha unfefär 10 cm vattennivå, sen vill jag sätta i någon växt som trivs i vatten, typ gullranka fast med mindre blad. Tips?


47
0
Vildlaxen:

 

Så, nu är det klart! På tisdag har silikonet torkat emligt förpackningen så då ska jag ha i vatten och förhoppningsvis någon trevlig växt, är det någon som har tips om vad man kan ha i är det välkommet :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild