Trädlevande grodart?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
24
Mona:

Jag skulle gärna vilja ha någon trädlevande grodart som inte låter allt för mycket.har bombina orientalis och har haft pilgift. dessa låter ju inte så mycket och de bor dessutom i storarummet. trädgrodorna kommer jag ha i sovrummet så finns det någon art som inte låter massor så vore det bra ?

är det dessutom endast hanarna som låter så kanske man kan välja bara honor?

förlåt för dumma frågor men frågar man inte får man inget svar =)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Mona skrev:
Jag skulle gärna vilja ha någon trädlevande grodart som inte låter allt för mycket.har bombina orientalis och har haft pilgift. dessa låter ju inte så mycket och de bor dessutom i storarummet. trädgrodorna kommer jag ha i sovrummet så finns det någon art som inte låter massor så vore det bra ?

är det dessutom endast hanarna som låter så kanske man kan välja bara honor?

förlåt för dumma frågor men frågar man inte får man inget svar =)



Det är i regel endast hanar som låter. Så du kan precis som du säger enbart skaffa honor om lätet skulle vara störande.
Har för mig att skumbogrodor inte låter så extremt högt, men jag har varit van av korallfingergrodor i lägenheten så jag kanske inte är den bästa att svara på det :)
Lycka till!

179
46
Reptilmannen2002:
Rödögda trädgrodor är ju faktiskt riktogt coloa men dem kan ju även låta endel men man får ju tänka vill man ha lite ögongodis som då kanse låter en del men som det å kanske är värt det.

Men lycka till med dina framtida grodor!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild