Ett litet boktips för Groddjurs intresserade.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Idag fick jag hem boken : The Book Of Frogs av Tim Halliday (2016)

Den är dock på engelska, men vad gör det? Engelska faktaböcker brukar i största allmänhet vara mycket bra.
Boken är på 656 sidor där drygt 600 grodarter från hela världen presenteras i text och bild.
Efter att ha läst i cirka 1,5 timme tycker jag boken är väldigt bra och med tanke på priset 269:- hos Bokus, till och med mycket bra. Kan verkligen rekommenderas.

Boken finns att köpa hos:
Bokus : www.bokus.com/bok/9781782402787/the-book-of-frogs/
CDON : cdon.se/b%c3%b6cker/tim_halliday/the_book_of_frogs-33527868
Adlibris : www.adlibris.com/se/bok/the-book-of-frogs-9781782402787

1
1
Matilda_J:
Hej, tack för tips. Jag köpte boken The Book of Frogs av Tim Halliday på Bokus med en rabatt från promocodius.com/se/butiker/bokus-rabattkod. Helt fantastisk bok. Det är så roligt att läsa. Inget är överlämnat till slumpen, denna boken är viktig för alla som har grodor. Tack

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Då jag håller på att starta ett Pilgift terrarium tänkte jag läsa på lite om dessa grodor innan jag satte igång, och hittade en bok som jag nu har läst igenom.
Boken heter : Poison Dart Frogs: A Guide to Care and Breeding av Jason Juchems från 2011 @ 98 sidor
Boken är på lättförstådd Engelska och väldigt bra skriven för en nybörjare. Kan verkligen rekommendera denna boken.

Ni kan köpa boken :
www.bokus.com/bok/9780615422176/poison-dart-frogs-a-guide-to-care-and-breeding/
www.adlibris.com/se/bok/poison-dart-frogs-a-guide-to-care-and-breeding-9780615422176

Finns även på en uppsjö av utländska sidor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild