Tips och råd om vandrande pinnar sökes!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
petlover2003 skrev:


Google....

petlover2003 skrev:


Google....

Det är förbjudet att bara ta bilder direkt från Google. Det kan bli sjukt höga böter ifall du tar googlefoton och använder. De bilder som får användas är markerade. Bara så du vet. Det finns en radera knapp på Enna egna inlägg. Men den knappen försvinner nån timme efter att du skrivit inlägget. Om raderaknappen på inlägget med googlebilden så radera det inlägget.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Tycker sista bilden ser ut som en Ramulus artemis!? 
Vet inte säljaren artnamn? 
Populär är inte att föredra att använda, det fick jag lära mig tidigt i den här hobbyn ;) Så har du ett korrekt artnamn blir allt mycket lättare! 

30
10
petlover2003:
anniemalmros skrev:
Tycker sista bilden ser ut som en Ramulus artemis!? 
Vet inte säljaren artnamn? 
Populär är inte att föredra att använda, det fick jag lära mig tidigt i den här hobbyn ;) Så har du ett korrekt artnamn blir allt mycket lättare! 



Kan kolla med säljaren om hon har korrekt artnamn.

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
anniemalmros skrev:
Tycker sista bilden ser ut som en Ramulus artemis!? 
Vet inte säljaren artnamn? 
Populär är inte att föredra att använda, det fick jag lära mig tidigt i den här hobbyn ;) Så har du ett korrekt artnamn blir allt mycket lättare! 

Håller med.

30
10
petlover2003:
EmanuelKarl skrev:

Håller med.


Carausius morosus 

sa säljaren iaf

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
petlover2003 skrev:


Carausius morosus 

sa säljaren iaf

C.morosus är indisk pinne ja. Men säljare säljer ibland arter som en annan art än deg är. Eller så vet dom inte art och googlar fram nåt namn. Vem är säljare?

30
10
petlover2003:
EmanuelKarl skrev:

C.morosus är indisk pinne ja. Men säljare säljer ibland arter som en annan art än deg är. Eller så vet dom inte art och googlar fram nåt namn. Vem är säljare?


Tekla Svensson hette hon, annonsen går att hitta på blocket om man söker på vandrande pinne iaf:) 
Men tycker inte att hennes bild verkar lik en indisk då jag googlade på artnamnet (vetenskapliga artnamnet jag fått av säljaren) bara för att se om det verkade någorlunda korrekt....
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild