Köpt skadad groda.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
10
Matteuzzi:
Hej, först vill jag be om ursäkt om jag postat fel.

Jag var på reptilmässan vid solvalla. Köpte en pacman groda utav försäljaren Ormar & sånt.

Grodan såg helt ok ut vid köp tillfället men jag tyckte att den verkade livlös så jag petade försiktigt på den innan jag köpte den för att se att den levde, när jag kom hem så såg jag att grodan inte hade någon energi alls. Tänkte att den var ganska omtöcknad efter mässan så jag lät den vara.

Nu idag vid närmare inspektion så ser jag att grodan inte alls kan använda sig utav sin höger arm och pga detta kan den inte röra sig framåt. Armen hamnar i vägen och blir ett hinder.

Antingen är armen av och har förmodligen gått av i transporten till mässan eller så har armen alltid varit av.

Kollar man inte sina produkter som säljare?

Jag har inte den erfarenheten av dessa grodor men jag tycker att jag ska kunna lita på att säljaren har friska djur vid försäljningen.

Jag vet inte vad jag ska tycka om försäljaren nu men jag tror att jag kommer att se honom som rätt oseriös.

Frågan är nu vad gör jag med grodan?

Grodan är ganska liten ett par månader kanske.

194
165
JoakimLundgren:
Matteuzzi skrev:
Hej, först vill jag be om ursäkt om jag postat fel.

Jag var på reptilmässan vid solvalla. Köpte en pacman groda utav försäljaren Ormar & sånt.

Grodan såg helt ok ut vid köp tillfället men jag tyckte att den verkade livlös så jag petade försiktigt på den innan jag köpte den för att se att den levde, när jag kom hem så såg jag att grodan inte hade någon energi alls. Tänkte att den var ganska omtöcknad efter mässan så jag lät den vara.

Nu idag vid närmare inspektion så ser jag att grodan inte alls kan använda sig utav sin höger arm och pga detta kan den inte röra sig framåt. Armen hamnar i vägen och blir ett hinder.

Antingen är armen av och har förmodligen gått av i transporten till mässan eller så har armen alltid varit av.

Kollar man inte sina produkter som säljare?

Jag har inte den erfarenheten av dessa grodor men jag tycker att jag ska kunna lita på att säljaren har friska djur vid försäljningen.

Jag vet inte vad jag ska tycka om försäljaren nu men jag tror att jag kommer att se honom som rätt oseriös.

Frågan är nu vad gör jag med grodan?

Grodan är ganska liten ett par månader kanske.



Om detta hade hänt mig så hade jag först kontaktat säljaren innan jag postat kritik i en offentlig tråd på terrariedjur. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Kontakta ormar och sånt så kanske ni kan lösa problemet.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jag har köpt insekter av dom. Och det har funkat bra.Men sedan gjorde jag ett besök i affären. Den var allt annat än bra. T.ex hade dom vattenagam och någon 5cm gecko och tjocksvansgecko tillsammans, en segelfensagam som nästan bara var skinn och ben som låg på marken och inte kunde röra på sig, vuxna kungspyton i petboxar, tomma vattenskålar nästan över allt blåtungade skinkar i petboxar där dom knappt kunde vända sig, bönsyrsor i terrarium där det inte fanns nåt att fästa sig på för hudöms, 60cm nilvaran i ett terrarium där det bara fanns vatten, kameleonter och ögonfransgeckos som inte hade klätermöjligheter m.m.

Så det kan vara dålig djurhållning...

4
10
Matteuzzi:
JoakimLundgren skrev:



Om detta hade hänt mig så hade jag först kontaktat säljaren innan jag postat kritik i en offentlig tråd på terrariedjur. 


Vilken tur att du inte är jag då.

Det är så här, allt kan hända och de behöver inte alls betyda att säljaren i sig är oseriös. Dock kan jag tycka att innan man slänger upp sina djur som är till försäljning så kan man gå igenom dem. Kanske gjorde han detta och missade denna lilla krabat och de är ju tråkigt.

Men forum är ju till för att man ska dela med sig utav sina upplevelser och be om råd. Sen att detta råkade handla om en säljare och hans produkt är kanske tråkigt för säljaren men de handlar även om mig som kund. Såg nu att mitt inlägg ledde till att mer info kring säljaren kom fram, detta kanske också är något som vi ska ta med säljaren innan vi skriver något?

Grodan kostade 350:- vilket är en skitsumma sen bor vi för långt i från varandra för att de ska vara lönt med någon form av utbyte. 

Kan jag på något sätt hjälpa grodan att återhämta sig innan jag tar den till vet?

4
10
Matteuzzi:
Har nu talat med försäljaren i telefon. Måste säga att han var verkligen supertrevlig och skötte händelsen bättre än va jag hade förväntat mig.

Så trotts denna lilla  händelse så är jag supernöjd med detta.

De har aldrig handlat om att smutskasta någon utan det har för mig handlat om att jag har velat dela med mig om denna händelse samt att jag skulle få råd gällande vad jag skulle göra med denna krabaten då jag är helt ny i denna hobbyn.

Vi alla är manniskor och vi kan alla missa saker och vi alla råkar ut för yttre oständigheter som vi inte kan rå för. Denna händelse skötte han super bra 5/5.

Jag tror dock att denna händelse och säljarens bemötande har gjort att jag har fått enormt förtroende för honom och jag kommer definitivt handla av honom igen.

Tack för era råd och tipps.

Mvh Matteuzzi


200
258
Lordguras:
Det kan svänga snabbt ibland 

4
10
Matteuzzi:
Lordguras skrev:
Det kan svänga snabbt ibland 

Tur är väl de...

Måste bara fråga er som har varit i denna hobbyn längre än jag.

Varför är de så tabu att gå ut med vilken säljare de gäller och varför är det samma sak när de gäller denna typen av händelse?

De alla reagerade på var mina ord som gällde säljaren men ingen svarade på min fråga. 

Jag antar att de är som alla andra forum

Antingen så har vederbörande intresse i affärsverksamheten och därför så snabb och försvara försäljaren.

Forumet får väl betalningar vid mässor.

Det är som de är, jag får fortsätta lära mig.

mvh.

2966
1645
Hoggaforfan:
Matteuzzi skrev:

Tur är väl de...

Måste bara fråga er som har varit i denna hobbyn längre än jag.

Varför är de så tabu att gå ut med vilken säljare de gäller och varför är det samma sak när de gäller denna typen av händelse?

De alla reagerade på var mina ord som gällde säljaren men ingen svarade på min fråga. 

Jag antar att de är som alla andra forum

Antingen så har vederbörande intresse i affärsverksamheten och därför så snabb och försvara försäljaren.

Forumet får väl betalningar vid mässor.

Det är som de är, jag får fortsätta lära mig.

mvh.

Även smådetaljer kan ge en säljare dåligt rykte, om 1 år kanske någon bara minns att det var något problem med leverantören men inte vad eller hur det löstes och sen går ryktet snabbt i en liten kommunity som terrariumvärlden faktriskt är.

Så det har inget med dina konspirationsteorier att göra utan bara välmening för att undvika en onödig skada.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jag har enbart hört bra rykten om denna butik. Kritiken JAG gav var enbart saker jag la märke till i butiken. Det är alltså bara saker som jag sett med egna ögon. Män läs gärna mitt inlägg igen och tänk på att allt det är saker som JAG har sett med egna ögon. På nätet har jag bara hört bra grejer om dom.

Detta är inte elakt menat utan var bara lite att tänka på så du inte tror det är rykten jag läst. Men jag håller med om att dom är trevliga på mässorna, men där bor ju djuren i tillfälliga lådor så man kan inte se hur djuren har det i sina terrarium där dom egentligen bor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild