Scolopendra hardwickei

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

184
132
C_corpse:
Någon här inne som vet om det finns uppfödare av S. hardwickei i Sverige? 

Har bara hittat en kille i England än så länge. Har verkar bra att ha och göra med men tycker hans sätt att sälja på verkar lite misstänksamt.

184
132
C_corpse:
Gigantea är också av intresse.

1275
1724
Falk:

Du som är ny i hobbyn bör skaffa dej lite erfarenhet först =)

Dessa djur är inte att jämföra med skorpioner eller dyl. utan kräver en del.


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Falk skrev:
Du som är ny i hobbyn bör skaffa dej lite erfarenhet först =)

Dessa djur är inte att jämföra med skorpioner eller dyl. utan kräver en del.


Kolla hans presentation, han har allt sågra scolopendrar=)

184
132
C_corpse:
Falk skrev:
Du som är ny i hobbyn bör skaffa dej lite erfarenhet först =)

Dessa djur är inte att jämföra med skorpioner eller dyl. utan kräver en del.



Ja, jag må vara rätt så ny när det gäller skorpioner och scolopender men jag förstår verkligen inte den här hysterin om att scolopender ska va så jäkla hemska. Ja, dom är arga 24/7, giftiga och dom rymmer lätt. 

Men har man tillräckligt högt till öppningen där dom bor så når dom ej upp och kan sticka. Hanterar man dom rätt, med en lång pincett (om man måste flytta dom) så ser jag inget problem med att ha dom som husdjur.

Sen är det ju som alla andra djur man ska skaffa, man måste läsa på. Vilket jag har gjort. Jag började läsa om scolopender långt innan jag ens registrerade mig här inne. Har varit på väg att skaffa mig en för längesen men läst att dom ska va så hemska att ha och göra med men sen bestämde jag mig för att köpa en, enda sättet att få erfarenhet är att själv skaffa sig en.

Jag är helt såld på scolopender, jag fullkomligt älskar dessa djur. Kommer troligtvis köpa bra många fler och försöka föda upp någon rolig art längre fram. 

1275
1724
Falk:

C_corpse skrev:


Ja, jag må vara rätt så ny när det gäller skorpioner och scolopender men jag förstår verkligen inte den här hysterin om att scolopender ska va så jäkla hemska. Ja, dom är arga 24/7, giftiga och dom rymmer lätt. 

Men har man tillräckligt högt till öppningen där dom bor så når dom ej upp och kan sticka. Hanterar man dom rätt, med en lång pincett (om man måste flytta dom) så ser jag inget problem med att ha dom som husdjur.

Sen är det ju som alla andra djur man ska skaffa, man måste läsa på. Vilket jag har gjort. Jag började läsa om scolopender långt innan jag ens registrerade mig här inne. Har varit på väg att skaffa mig en för längesen men läst att dom ska va så hemska att ha och göra med men sen bestämde jag mig för att köpa en, enda sättet att få erfarenhet är att själv skaffa sig en.

Jag är helt såld på scolopender, jag fullkomligt älskar dessa djur. Kommer troligtvis köpa bra många fler och försöka föda upp någon rolig art längre fram. 



Ok du är ny på scolopendrar som du själv skriver men du skriver också att du inte förstår hysterin....well du är ju ny, eller hur?

Att läsa mycket hjälper bara en liten bit för annars hade det varit enkelt. Då hade det tex räckt med att man läste på om div giftormar och sedan är det bara att skippa mentor biten, träning och allt vad som ny behövs.

Men du verkar bestämd på att du redan kan så kör på bara =)


1275
1724
Falk:

EmanuelKarl skrev:

Kolla hans presentation, han har allt sågra scolopendrar=)



Jag grundar delvis mitt inlägg på hans tidigare frågor här på forumet och där märks det att han är ny.

Önskar honom dock lycka till.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild