Leopardgecko morph?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Hej! Är ny på leopardgeckofronten! Fick hem ett gäng med lite leosar för ett tag sen, den ena hanen ser inte ut som dom vanliga honorna jag har hemma. Så jag undrar om han är någon morph? Är väldigt dåligt insatt på genetiken hos leosar eftersom intresset ligger hos ormar men har nu även börjat få upp ögonen för denna art:) Tacksam för svar! 

Mvh 
Dennis 


9
0
VeronikaS:

Jag är inte alls någon expert på att identifiera morpher, men utifrån vad jag snappat upp under mina vandringar på Internet skulle jag gissa på en high yellow carrot tail.

 

Att googla på "leopard gecko morphs" och kolla beskrivningarna på olika morpher skulle nog hjälpa att identifiera, dock. :)

Grymt snygg är han i alla fall!


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Hej och tack för svaret!

 

Har fått ett till svar ifrån en annan forumsida och där sa någon att det var en reduced pattern tangerine?? Jag har ingen aning och har svårt att se skillnad på vissa morpher hos leosar;)


309
239
Gogs:

Finns ju en uppsjö med olika morpher och vissa ser i princip likadana ut men skillnaden är vilken morph föräldradjuren har. Så att med exakt säkerhet veta vilken morph en leo har utan att veta vad föräldradjuren var är så gott som omöjligt.... Men man kan ju försöka utesluta sig till på ett ungefär vad det är för sort iaf...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild