Giftig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2
1
gerard:
hej

katten jagade denna in i lägenheten
jag trodde det var en mus först
snabb som attan
jag lyckades fånga den och  fota den
innan den åkte ut i naturen igen

vad tusan är det för slags monster ?
jag är inte rädd för spindlar annars, men denna ville jag inte ha krypande på mig...brr..
ca två cm lång kropp.
mellansverige


154
87
MaryJanee:
gerard skrev:
hej

katten jagade denna in i lägenheten
jag trodde det var en mus först
snabb som attan
jag lyckades fånga den och  fota den
innan den åkte ut i naturen igen

vad tusan är det för slags monster ?
jag är inte rädd för spindlar annars, men denna ville jag inte ha krypande på mig...brr..
ca två cm lång kropp.
mellansverige




Det e nog en större husspindel, Eratigena atrica. Kan bitas men är inte farlig för människor :P

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
gerard skrev:
hej

katten jagade denna in i lägenheten
jag trodde det var en mus först
snabb som attan
jag lyckades fånga den och  fota den
innan den åkte ut i naturen igen

vad tusan är det för slags monster ?
jag är inte rädd för spindlar annars, men denna ville jag inte ha krypande på mig...brr..
ca två cm lång kropp.
mellansverige


Någon husspindel av nåt slag. Bettet är INTE farligt. Ett bistick gör mer ont än bettet från en husspindel

459
138
Pakke:
gerard skrev:
hej

katten jagade denna in i lägenheten
jag trodde det var en mus först
snabb som attan
jag lyckades fånga den och  fota den
innan den åkte ut i naturen igen

vad tusan är det för slags monster ?
jag är inte rädd för spindlar annars, men denna ville jag inte ha krypande på mig...brr..
ca två cm lång kropp.
mellansverige



Vet inte på latin namn. Men den är vanliga och är dock inte giftiga. De finns så många överallt i Märsta. Dock ofarliga. :)


164
35
anders890:
Vi har ganska många huspindlar i vårat hus, dom trivs bäst i källaren där det är bra temperatur och lagom fuktigt. Hade ingen aning om att dom kunde bitas!? 

154
87
MaryJanee:
anders890 skrev:
Vi har ganska många huspindlar i vårat hus, dom trivs bäst i källaren där det är bra temperatur och lagom fuktigt. Hade ingen aning om att dom kunde bitas!? 


Jodå bits gör dom, kan svida rätt så bra med om dom får in gaddarna på rätt ställe :P Blev biten på ovandelen av handen och båda tänderna punkterade huden ordentligt, blev två små röda kliande märken som försvann helt efter några timmar

2
1
gerard:
tack!

å jag som trodde jag hittat en sällsynt livsfarlig en.... :D
tur att den inte bet mig....då hade det blivit taxi till akuten, hehe..

164
35
anders890:
MaryJanee skrev:


Jodå bits gör dom, kan svida rätt så bra med om dom får in gaddarna på rätt ställe :P Blev biten på ovandelen av handen och båda tänderna punkterade huden ordentligt, blev två små röda kliande märken som försvann helt efter några timmar


Där ser man, då får man passa fingrarna i fortsättningen :)

154
87
MaryJanee:


Dom fungerar dock utmärkt att föda upp och släppa lös hemma, vips så är varenda förymd foderinsekt borta ;)

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Jag blev biten av en spindel tidigare i somras. Det blev ett liten stick med rodnad runt om. Det utvecklades efter någon dag till ett blåmärke i färgen(gul/blått liksom). Försvann efter ca 2 veckor men kvar har jag en pigmentförändring på huden stort som en enkrona! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild