Fjärilslarver Expo Syd -16?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

142
241
Greven78:
Tjenare.

Jag var på ExpoSyd och köpte fjärilslarver. Nu är det så att jag i men enfald och lätt stressade situation glömt vad det var för några.

Nu undrar jag om det var någon mer som också kollade in dem, och kan här ge mig namnet på dem.

De fanns hos en man som höll till längst in i lokalen. De jag köpte var mintgröna och åt liguster.

Växer så det knakar för övrigt.

MVH Greven. 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Det låter som ligustersvärmare (Sphinx ligustri). Det kan också va dödskallesvärmare  (Acherontia atropos). Det var en som sålde tobakssvärmare (Manduca sexta) som skulle till ExpoSyd jag vet inte om de äter liguster. 

293
354
Dynamitella:
Lars Skov/Heidis larve Imperium/Knogleværkstedet stod och sålde Manduca sexta bland annat.

333
97
leolina:
Arten är Samia cynthia och de som sålde dem var K+J Biotech från Tjeckien. De brukar sälja dem på mässorna runt om i Sverige varje höst.

Blir stora vackra fjärilar/malar om man matar dem rejält så de klarar att förpuppa sig :-)

46
56
bos:

Tror att du köpte från K.U.K terrarien

Acherontia atiopos, 


321
444
Daniel_S:
bos skrev:
Tror att du köpte från K.U.K terrarien

Acherontia atiopos, 



Oj! Fanns såna på mässan?
Någon mer som köpte dessa och har lust att sälja till mig? :)

333
97
leolina:
bos skrev:
Tror att du köpte från K.U.K terrarien

Acherontia atiopos, 



Samma som K+J Biotech ;-) "Jürgen Krüger/K+J Biotech".
De mintgröna larverna är Samia cynthia :-)

333
97
leolina:
Daniel_S skrev:


Oj! Fanns såna på mässan?
Någon mer som köpte dessa och har lust att sälja till mig? :)


Ska du till Malmömässan kommer det troligtvis finnas även där om du inte hittar någon som köpt extra :-) De brukar komma dit också.

333
97
leolina:

Är det Samia cynthia så ser de ut såhär :-)


321
444
Daniel_S:
leolina skrev:


Ska du till Malmömässan kommer det troligtvis finnas även där om du inte hittar någon som köpt extra :-) De brukar komma dit också.


Har redan kontaktat Jürgen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild