Tusenfoting nergräd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

305
150
SunshineGeckos:
Millipeden har varit osynlig snart en vecka. 
Jag vill gärna tro att den ligger underjord och kanske ömsar.  
Därför tänker jag såklart inte störa.  Frågan är bara om han inte dyker upp inom ett par veckor... 

När är det läge att verkligen se hur det ligger till?  Ja menar om den inte syns inom 5-6 veckor,  bör man kolla så att den ännu lever? 
Vill ju inte att den kanske ska vara död därinne,  inte för att jag tror det,  men om det skulle vara något värre... :/

Och ja jag vet att dom kan vara nergrävda flera veckor om dom ömsar,  men hur länge ska man avvakta?

417
249
KANDARBA:
Dör den lultar det.. brås givetvis på stor leken hur mycket det luktar. 

Ja jag har haft milipeder som jag inte sett på oehört lång tid.   Så jag tycker inte du bör oroa dig så länge klimat etc är rätt. Omsar den blir det mycket skör precis då under ömsningen så det bästa ör att låta den vara. Men om du anser att det gått lång tid utan sett hen så kan du gräva försiktigt och kolla. 

356
177
krypet:
När jag köpte mina Centrobolus sp. Mozambique såg jag ingen av mina fyra på flera månader - och de är knallröda. Att du inte sett den på en vecka är inte konstigt. Har du fixat bra substrat med mycket vissna löv, vitved mm så är den nog nere i substratet och mumsar som bäst. Hur trist det än är - vänta och låt den vara ifred.

305
150
SunshineGeckos:
Såklart jag låter den vara.  Ja det är en hel del löv och annat i subsratet så så kan det nog vara. 
Är ju nattdjur men första dagarna var han framme varje kväll och traskade lite. 

Nej en vecka är inte långt men tänkte framöver.  
Men om dom kan vara "förvunna" i månader utan att det är något så känns det ju lite lugnare.  

356
177
krypet:
Oftast är mina framme ganska mycket. Just nya djur tycker jag gömmer sig men jag har inte erfarenhet från massvis med arter så det kan vara en slump.

Vad har du för art?

305
150
SunshineGeckos:
krypet skrev:
Oftast är mina framme ganska mycket. Just nya djur tycker jag gömmer sig men jag har inte erfarenhet från massvis med arter så det kan vara en slump.

Vad har du för art?

Epibolus pulchripes

3
0
Pandamyran:
Jag hade samma funderingar när jag köpte min första milliped för några år sedan. Jag har nu både A. gigas och T. aoutii och det är otroligt olika på individer hur mycket man ser dem. Mina tre aoutii är oftast aktiva tillsammans, de kom fram i början på juni och hade alla tre varit "försvunna" sen strax före jul...Å andra sidan ser jag dem hela tiden nu, dygnet runt. Så vänta och se. Mina gigas har inte varit borta mer än någon månad i sträck och dem ser man också hela tiden just nu.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild