Tusentals små vita kryp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

19
3
stoffe993:
Har tusentals små vita kryp som kryper på terrarium.  Man måste verkligen titta noga för att se att dom kryper. Vad är det? Och hur får jag bort dom? Taksam för svar :)

154
87
MaryJanee:
stoffe993 skrev:
Har tusentals små vita kryp som kryper på terrarium.  Man måste verkligen titta noga för att se att dom kryper. Vad är det? Och hur får jag bort dom? Taksam för svar :)


På eller inuti terrariumet? Är troligen hoppstjärtar och inget du vill ha bort :) 

417
249
KANDARBA:
Det kan även vara fuktkvalser och då vill man gärna inte ha det. :)
Fuktkvalster kryper även ut ur terraiet. och kryper överallt, detta gör inte hoppskjärtar. 


Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
stoffe993 skrev:
Har tusentals små vita kryp som kryper på terrarium.  Man måste verkligen titta noga för att se att dom kryper. Vad är det? Och hur får jag bort dom? Taksam för svar :)


Det är svårt utan någon bild eller en beskrivnig på vad det är förslags terrarium öken rengskog? Jag tror att det är hoppstjärtar och dem behövre du inte oroa dig för.

19
3
stoffe993:
Fredrik89 skrev:


Det är svårt utan någon bild eller en beskrivnig på vad det är förslags terrarium öken rengskog? Jag tror att det är hoppstjärtar och dem behövre du inte oroa dig för.

Hopptjärtar är det inte.  Så långt vet jag. Doman är över allt inte bara i terrariet utan överallt. Runt, utanpå. På borden dom står på. Över allt. Vet inte vad det är och vill få bort det

19
3
stoffe993:
KANDARBA skrev:
Det kan även vara fuktkvalser och då vill man gärna inte ha det. :)
Fuktkvalster kryper även ut ur terraiet. och kryper överallt, detta gör inte hoppskjärtar. 


Då är det säkert det jag har, hur får jag bort dom?

417
249
KANDARBA:
Jag fick det för en tid sedan. Drygt 7 år sedan.

Men så här gjorde jag. Finns säkert jätte fina lösningar och tips.
Jag lyfte ut allt och och slängde allt matrial (sand,grus,sten,jord som vart som botten matrial och rengjorde inredningdetaljer skölde av växterna. putsade hela terrariet med rengörningmedel och bänk etc. 

Då blev jag av med det ialfall. Sedan dess har jag faktiskt aldrig fått det.

// Anton

2048
773
psyjoh:
Det är fuktkvalster med högsta sannolikhet. Inte hoppstjärtar. 
Fick för 2 år sedan. Det är sanering som gäller. Antingen med grön såpa och vatten eller något starkare. Viktigt att terrariet torkas ut ordentligt från all fukt innan det inreds på nytt. De små äcklen spred sig i hela vårt vardagsrum och tog nog 2 veckor innan jag inte kunde se fler levande. De som kröp på bokhyllan och utanför terrariet efter saneringen gick jag o brände med gas brännare. Säkraste sättet men tar lite tid.

141
35
GeckoLover99:
Usch då, tyvärr inget bättre råd än ovanstående då men jag önskar iaf lycka till! :/

19
3
stoffe993:
Tack för alla svaren ska följa alla råden :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild