Bananflugor vs blommflugor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

273
148
Flosker:

Innan fruktgele som nu går att få tag på till mina baggar lite varstans, så var banan flugor ett stort problem i terrarierna. Nu har jag problem med "blommflugor" någon som har tips om hur man blir av med dessa?

Till min stora glädje hörde jag att Herpers Choice skall få in skalbags jelly som är anpassat till baggar, jag har köpt detta när jag varit i japan förut och är klart överlägset den gele som finns för andra reptiler som jag använder till mina baggar. Ska erkänna att jag inte tagit reda på inehåll men baggarna äter mer av special fodret och lever längre. Varför vet jag inte. Hoppas det dyker upp på mässan 26/1.

Mvh Flosker


68
9
StaOlog:

De enda tipsen jag kan komma på är sura för baggarna med... tyvärr... =/

Nu när ändå baggar och mat är på tapeten: Jag har kikat en hel del på hur man skulle kunna göra egen gele. Det verkar som om man kan använda sig av "agar agar" att gela med sedan någon sorts lönnsirap och vitaminberikad juice. Är detta något du pysslat med? Skulle vanlig vinbärsgele fungera tillfälligtom man inte har något annat?


273
148
Flosker:

Inte provat detta för lat och för mycket kladd. I början av min kryp/reptil tid odlade jag Dendrobater men rätt som det var tog bananfluge odling över och själva näjet att pyssla med grodorna försvan. När man sedan gjorde uppehåll och började med skalbaggar och på äldre dar har råd så undviker jag alla MÅSTEN som tar bort lusten att göra det som är kul och intresant.

Men tanken att göra egen Jelly har slagit mig då mina baggar inte riktigt gillar dagens foder.

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild