Hjälp mig komma med förslag

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
2
JimB:

Jag är då relativt ny med hela reptil biten så därför tänkte jag att det är lika bra att plugga in så mycket tips som möjligt inför sthlm mässan då jag ska införskaffa mig något nytt där.

 

Dröm ödlan är följande: 

må bra i ett terrarium som är 60x45x60 alt. 90x45x45.

Gärna någorlunda hanterbar.

Får ej vara giftig.

Så stor som möjligt inte under 25cm.

Helst dagsaktiv men inget krav.

Föda spelar ingen större roll. 

Miljö spelar inte heller någon större roll viktigare att jag fastnar för just ödlan :)

Tacksam för tips :)


269
60
Jonas:

dvärgskäggagam går väll in i 90x45x45?:)

 


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

som Jonas skrev så går dvärgskäggisar väldigt bra, du har även en mängd olika geckos, skinkar. Etc, gå in i bildgalleriet och kolla upp olika arter som verkar intressanta och ta reda på fakta kring den art som du tycker ser mest intressant ut? :)


9
2
JimB:

Jo, har varit väldigt inne på dvärgskäggis faktiskt :) Sen har jag även kollat en heeeeel del runt omkring nätet men problemet är att det finns så ofantligt många att man blir galen, Därför ville jag gärna ha några tips på ödlor som folk kanske har haft eller vet passar mina krav :) 


456
200
isdrake:

Det blir ju ett ganska snålt intervall där att tipsa om, haha.  Du vill ha ödlor över 25 cm men du får inte ha något som är längre än 30 cm i burkarna.

Så ja.. 25-30 cm långa ödlor... hmm. :) 


9
2
JimB:

Stämmer bra! därför jag fråga det bästa forumet om tips såklart ;)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Gördelödlor och leopardgeckos är ju rätt schyssta ödlor.
Blir lite mindre än 25cm dock.


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

har för mig att Sceloporus cyanogenys blir 25-30cm


340
91
Copa:
Agama stellio kanske kan vara nåt.. blir runt 25-30 cm

234
49
costanza:

Finns ju många alternativ. Några tips är rullsvansleguanen, bäversvansagamen eller rosatungade skinken, lite ovanligare men borde gå att få tag i. Mycket trevliga  o fina ödlor.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild