Frågor angående Dubia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1275
1724
Falk:

SusannaNO2 skrev:


Om det finns mer än 1 hane per 3 honor kan de äta upp nymfer, annars borde det inte vara ett problem


Har aldrig hört talas om det under mina 10år som jag har haft Blaptica dubia och en hel del andra Blattodea.

Ge dom ett bra foder samt gömställen så är det inget att oroa sej för.


417
249
KANDARBA:
SusannaNO2 skrev:


Om det finns mer än 1 hane per 3 honor kan de äta upp nymfer, annars borde det inte vara ett problem


Någon källa ? 
Skulle vilja läsa mer om det. 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

SusannaNO2 skrev:


Om det finns mer än 1 hane per 3 honor kan de äta upp nymfer, annars borde det inte vara ett problem


Inte heller jag har hört det nångång under mina år i hobbyn. Finns det mat och gott om gömställen är könsfördelningen ointressant.

Får man fråga hur du kommit fram till din slutsats SusannaNO2 ? :) 


82
45
SusannaNO2:
Som sagt, har inga egna så utgår från all info som finns postad. Här är ett av ställena jag läst det på. dubiaroachdepot.com/guidance/breeding-dubia-roaches

2048
773
psyjoh:
Har heller aldrig varit med om att de äter upp varandra. Däremot om någon av de vuxna dött har jag sett att de minsta nymferna Ätit sig in i kroppen fast det funnits gott om mat. Detta kan även hänt efter att kroppen torkat och smulats sönder...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild