Irian Jaya rutpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
25
Patriklu:
Hur vanligt är det med Morelia Spilota Harrisoni? Vart ligger dom prismässigt ungefär och rekomenderar ni dessa? :) 

Tack på förhand

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Några av frågorna besvaras i mitt skötselråd här på terrariedjur.se

Brukar ligga så lågt som mellan 600-1500 kr/st. 

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=snakes&specie=m_spilota_harrisoni


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Har förövrigt en trio ihop i detta nu, har observerat låsningar på båda honorna och inom ett par veckors tid hoppas vi på äggläggning av Morelia spilota harrisoni. Så 2016/2017 kommer arten förhoppningsvis bli något mer utbredd i svenska terrarium än den är i nuläget :) 

Det kommer annonser på både juvenila och adulta djur med jämna mellanrum på köp & sälj sidor, håll ögonen öppna så är dom absolut inte omöjliga att hitta! 

Och blir ju nästan löjligt om jag ska svara på frågan om jag rekomenderar dom till folk, det säger nog sig själv ;) Bättre andra svarar på det.


47
25
Patriklu:
Tack för svar! Har börjat fundera på orm och det står mellan dessa och Boiga Cyanea.. Vill ha lite ovanligare arter. Får hålla ögonen öppna! :)

90
38
Fredrik85:
Jag hade tur å fick tag på en rackare ifrån 2015 nyligen och tycker den är fantastisk. Min är inte jätteaktiv på dagarna, men jag misstänker att det kommer ändras när hen växer till sig lite. Väldigt vacker orm och min är dessutom väldigt lugn(förutom vid matning, hen hugger nästan direkt.).
Rekomenderar dom starkt.

Mvh Fredrik

741
681
Binks:
Minns inte namn men vet att någon "Daniel" brukade få ungar på sitt par och de vart sjukt vackra med sina "kola" färgade mönster.
För mig han hete något med Daniel80 eller Danne80 eller 81.


Medlem i GHF
99
204
Daniel81:
Denna hanen har parat sig med en hona i ett par månader nu i vinter så med lite tur kommer det en liten kull framöver även här.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild