Vill ha en djurart som tillåts av feg mamma

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

89
12
amanda03:
Vill ha en lättskött djurart som inte kräver så mycket, som tillåts av fega mödrar. INTE SPINDLAR

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
amanda03 skrev:
Vill a en lättskött djurart som inte kräver så mycket, som tillåts av fega modrar. INTE SPINDLAR


Skalbaggar?

417
249
KANDARBA:
Ögonfransgecko

¤ Krävs terrarium med inredning
¤ CGD
¤ Rumstemperatur
¤ En lampa för att den ska få en dygnsrytm

En snäll liten snok kanske funkar ^^ 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

En orm är väldigt passande för den som inte vill mata och sköta om djuret dagligen, missuppfatta mig inte givetvis kräver även en orm grundkunskap från ägaren men det gäller alla arter! 

Och skaffar man ett riktigt terrarium med lås är risken lika med noll att den kan rymma. Din mamma har ingenting att frukta utan kommer antagligen bli facinerad med tiden :) Rädsla är okunskap. 

Läs igenom alla skötselråd här på terrariedjur.se flera gånger och se om något passar dig?


593
551
Redfoot:
Vad lägger du in i ordet lättskött?
/R

194
165
JoakimLundgren:
Afrikanska jättesnäckor

356
177
krypet:
JoakimLundgren skrev:
Afrikanska jättesnäckor

God idé! Inte ens fega föräldrar borde bli rädda för ett par snäckor. Skaffar du sådana så håll koll så du inte plötsligt har 200 ungar.

89
12
amanda03:
Jonas_ skrev:
En orm är väldigt passande för den som inte vill mata och sköta om djuret dagligen, missuppfatta mig inte givetvis kräver även en orm grundkunskap från ägaren men det gäller alla arter! 

Och skaffar man ett riktigt terrarium med lås är risken lika med noll att den kan rymma. Din mamma har ingenting att frukta utan kommer antagligen bli facinerad med tiden :) Rädsla är okunskap. 

Läs igenom alla skötselråd här på terrariedjur.se flera gånger och se om något passar dig?



Både jag och mamma är tyvärr livrädda för dem :(

32
12
Emma:
Har själv en förälder som tar avstånd från allt som har med ormar och större insekter, speciellt spindlar att göra. Men små, snälla ödlor är ok så länge dom är söta ;) haha
Det finns många otroligt vackra små geckoödlor att välja på. De vanligaste och enklaste är väl typ Ögonfransgecko och leopardgecko - beror ju på vilken miljö man tilltalas av också. Annars är paroedura picta en rolig, enkel liten gecko att ha, väldigt aktiva på kvällarna ock kul att titta på. Tips: Googla runt och youtuba så mycket du kan innan du skaffar nåt
//Emma

89
12
amanda03:
Emma skrev:
Har själv en förälder som tar avstånd från allt som har med ormar och större insekter, speciellt spindlar att göra. Men små, snälla ödlor är ok så länge dom är söta ;) haha
Det finns många otroligt vackra små geckoödlor att välja på. De vanligaste och enklaste är väl typ Ögonfransgecko och leopardgecko - beror ju på vilken miljö man tilltalas av också. Annars är paroedura picta en rolig, enkel liten gecko att ha, väldigt aktiva på kvällarna ock kul att titta på. Tips: Googla runt och youtuba så mycket du kan innan du skaffar nåt
//Emma


Tack! 
Ja sköldpadda är typ det enda hon inte är rädd för haha! Men de kräver så mycket av en:( Mamma och pappa vill inte lägga ner så mycket pengar tyvärr. Eftersom jag inte kommer flytta hemifrån på LÄNGE så måste det ju verkligen vara något de kan tänka sig att ha i sitt hus. Jag tror dock jag kommer att få en sköldpadda när jag fyller 13 (11 april)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild