Bygga kameleont terrarie i kanalplast.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

239
197
Danpss:
Fick en idé nu på kvällskvisten att bygga ett terrarie till en blivande panterkamelont i kanalplast.Med nät uppe och till front så blir det en 3e del nät och resten "plexiglas" till ram blir det några tunna planhyvlade lister som ska fuktskyddat.  Fördelen som jag tror kommer bli är att det blir relativt billigt och låg vikt, samt att det inte blir reflektioner som det blir från glas. Någon som byggt något liknande?

49
51
jsl:
Jag vet några som provat, fungerar vad jag hört än så länge. Jag har dock frågat en som är expert på plast och limning av plast och han avråder från att bygga terrarier av kanalplast. Enligt honom så är det bara en tidsfråga innan det släpper i fogarna och om man har lite vatten i terrariet så sipprar det ut.

239
197
Danpss:
Tack för svaret. Jag tänkte ändå göra ett försök och få ihop ett stabilt bygge. 10 mm kanalplast borde bli hyfsat stabilt och ett regelverk runt om och silikon i skarvar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild