Gäster hos tokayerna

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

146
85
Lovet:
Har fått gäster hos mina tokayer. Ser ut som nån slags snigel. Någon som har koll på om jag bör göra något åt det eller om jag kan låta de vara?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jag tror inte att du behöver göra något åt den.

141
35
GeckoLover99:
Lovet skrev:
Har fått gäster hos mina tokayer. Ser ut som nån slags snigel. Någon som har koll på om jag bör göra något åt det eller om jag kan låta de vara?


Akta så dem inte äter den bara, en del sniglar utan skal har jag märkt av egen erfarenhet att kan ha lite jobbiga försvar istället för ett skal..
(vill bara förtydliga att jag har inte haft någon i terrat, men när jag vara mindre råkade ut för såna ibland)

412
419
Hadara:
Har haft precis såna i två terrarium. Brukar plocka ut dom när jag ser dom för att de käkar upp mina växter... annars har jag inte märkt att de förökar sig något nämnvärt eller ställer till med andra problem. 

1229
464
leedragon:
ser ut som flugglarver 

146
85
Lovet:
Tack för svar :) då gör jag inget mer drastiskt än att bara ta bort de jag ser :)

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Fann faktiskt också en snigel hos just tokayerna häromdagen. Förhoppningsvis var det bara den och inga fler. :)

417
249
KANDARBA:
Om det finns en så brukar det finnas fler. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild