Aggressiv majsorm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
5
Ostrich5:
Vilka har en majsorm eller flera majsormar som är aggressiv/aggressiva?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Ostrich5 skrev:
Vilka har en majsorm eller flera majsormar som är aggressiv/aggressiva?


Hur menar du? Är det defensiva bett vi pratar om eller vad lägger du i ordet "aggressiva" ? :) 

Ormar som sköts på rätt sätt och som lämnas ifred blir mycket sällan aggressiva i ordets rätta bemärkelse. Nu vet jag som sagt inte riktigt vad du menar men även en orm som hugger mot sin ägare är inget jag kallar aggressivitet utan en fullt naturlig reaktion för en orm i vissa lägen och situationer. 


417
249
KANDARBA:
Mina majssnokar är inte aggressiva. Men juveniler kan vara lite mer defensiva eller vad man kan säga. Men det beror på att dom hugger mot lite allt möjligt, men det känns i vilket fall som helst inget. Men så fort dom blivit någon månad gamla så är dom mycket lugnare. 
Om det är det syftar på.

Men hittills har jag inte sett en majsorm som har  visat aggressivitet. Men tvättar du inte händerna efter du tagit i mat så klart dom kan bitas. Men det är som sakt en helt naturlig reaktion ifrån en orm. 

Men förklara gärna vad du menar Ostrich.

Hälsningar Anton

70
5
Ostrich5:
KANDARBA skrev:
Mina majssnokar är inte aggressiva. Men juveniler kan vara lite mer defensiva eller vad man kan säga. Men det beror på att dom hugger mot lite allt möjligt, men det känns i vilket fall som helst inget. Men så fort dom blivit någon månad gamla så är dom mycket lugnare. 
Om det är det syftar på.

Men hittills har jag inte sett en majsorm som har  visat aggressivitet. Men tvättar du inte händerna efter du tagit i mat så klart dom kan bitas. Men det är som sakt en helt naturlig reaktion ifrån en orm. 

Men förklara gärna vad du menar Ostrich.

Hälsningar Anton

ok tack

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild