Sårinfektion

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
mrpodde123:
Hejsan. Jag har en falsk kartpadda som har fått ett riktigt hemskt sår på halsen. Vad ska jag göra? Det är en juvenil!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Boka in en tid hos en veterinär. Om du har möjlighet så kan du även lägga upp en bild så kan någon annan kanske ge dig något tips tills dess.

Rent spontant tänker jag att det är extra viktigt att vattnet är rent så att såret inte blir infekterat. Du bör även se över vad som gjort att det uppkommit. Finns det något den kunnat skada sig på?

5
0
mrpodde123:
anders skrev:
Boka in en tid hos en veterinär. Om du har möjlighet så kan du även lägga upp en bild så kan någon annan kanske ge dig något tips tills dess.

Rent spontant tänker jag att det är extra viktigt att vattnet är rent så att såret inte blir infekterat. Du bör även se över vad som gjort att det uppkommit. Finns det något den kunnat skada sig på?



Det är en juvenil som jag köpte nyligen, då hade den en liten prick på halsen men nu är det mer som en böld. av någon anledning kan jag inte ladda upp någon bild?

5
0
mrpodde123:
anders skrev:
Boka in en tid hos en veterinär. Om du har möjlighet så kan du även lägga upp en bild så kan någon annan kanske ge dig något tips tills dess.

Rent spontant tänker jag att det är extra viktigt att vattnet är rent så att såret inte blir infekterat. Du bör även se över vad som gjort att det uppkommit. Finns det något den kunnat skada sig på?


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Det bästa du kan göra är förmodligen att boka tid hos veterinär som anders skriver, alternativt ringa någon kunnig veterinär på området sköldpaddor och konsultera över telefon :)

Jag har faktiskt löst problem på en orm här hemma genom sms-konversation med en veterinär, Irene Ahl i Gävleborg. Hon gav mig tips och råd som dessutom inte kostade mig någonting! + att min orm blev helt återställd så att ringa är nog ingen dum ide till att börja med :) 


5
0
mrpodde123:
Jonas_ skrev:
Det bästa du kan göra är förmodligen att boka tid hos veterinär som anders skriver, alternativt ringa någon kunnig veterinär på området sköldpaddor och konsultera över telefon :)

Jag har faktiskt löst problem på en orm här hemma genom sms-konversation med en veterinär, Irene Ahl i Gävleborg. Hon gav mig tips och råd som dessutom inte kostade mig någonting! + att min orm blev helt återställd så att ringa är nog ingen dum ide till att börja med :) 




jag har ringt till en veterinär så jag ska dit i morgon, får hoppas på det bästa!

593
551
Redfoot:
Alltid veterinär när det gäller vattensköldpaddor eftersom de lever i miljöer där bakterier kan förekomma och förekommer.
/R

5
0
mrpodde123:
Tyvärr fick lilla nisse somna in idag..

593
551
Redfoot:
Tråkigt att läsa.
Hur lät diagnosen?
/R

106
64
pillorita:
mrpodde123 skrev:
Tyvärr fick lilla nisse somna in idag..

Vad trist :(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild