Val av värmemattor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Blir alla mattor ungefär lika varma eller skiljer det mycket beroende på märke? Jag letar mattor som är 120cm långa. Och det finns för många sidor att välja på.

Jag ska beställa några stycken som jag ska ha till ett racksystem. Jag vill uppnå 32 grader, Dom kommer att styras med termostat så dom får ju gärna kunna bli varmare för att va på den säkra sidan.

skillnaden på heat strip och matta?



Medlem i GHF
236
384
jontenation:
fel kategori såg jag nu. Värmen ska iaf va till ormar ;)

kom på en fråga till. watten påverkar inte hur varmt det blir va?

Medlem i SmHF
25
51
Zophoba:
Hej!
Min egen erfarenhet i mina, är att mattor som jag har som är ungefär av samma storlek men olika wattstyrkor, skiljer sig i alla fall i mina terrarier, ganska rejält med värme. Även samma wattstyrka av olika märken skiljer sig ocskå i värme. Har termostater för att hålla den temperatur jag vill ha.


376
359
a6lex:
volbeat skrev:
fel kategori såg jag nu. Värmen ska iaf va till ormar ;)

kom på en fråga till. watten påverkar inte hur varmt det blir va?

Om 2 mattor av samma storlek har olika watt så blir den med mest effekt varmast. Ju mer effekt desto varmare blir det. En matta kan tekniskt sätt bli hur varm som helst om det inte finns någon inbyggd spärr

6
2
Samfaran:
Det finns ingen "spärr" i värmemattor utan det ligger i hur högt motstånd det är i kretsen. En matta kan på så sätt inte bli hur varm som helst om den inte blir kortsluten av någon anledning. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild