Skalbaggar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
0
mpe:
Hej. Jag är ny medlem här på sidan och undrar om det finns någon i Skåne (eller i Sverige) som föder upp skalbaggar av bland annat Mecynorhina-släktet? Själv har jag en hel del larver av Chelorrhina polyphemus confluens och Mecynorhina ugandensis.

66
49
Thor:
Kan tyvärr inte svara på frågan men kommer med ett råd, läs lite på den här länken. www.netikett.se/default.asp?sida=4
Inget illa menat men du kommer att få bättre svar om du gör det. 

417
249
KANDARBA:
Rovskinnbaggar har jag en del av om det är intressant ^^ Det är dom coolaste baggarna

8
0
mpe:
mpe skrev:
Hej. Jag är ny medlem här på sidan och undrar om det finns någon i Skåne (eller i Sverige) som föder upp skalbaggar av bland annat Mecynorhina-släktet? Själv har jag en hel del larver av Chelorrhina polyphemus confluens och Mecynorhina ugandensis.

Tyvärr så förstår jag inte ditt inlägg!!!

197
111
Wirre:
Det här blev verkligen konstigt... 


194
165
JoakimLundgren:
mpe skrev:
Hej. Jag är ny medlem här på sidan och undrar om det finns någon i Skåne (eller i Sverige) som föder upp skalbaggar av bland annat Mecynorhina-släktet? Själv har jag en hel del larver av Chelorrhina polyphemus confluens och Mecynorhina ugandensis.



Hej. Jag har tyvärr inga skalbaggar ( ännu), men vill gärna prova på det någon gång. Mecynorhina ugandensis verkar ju det finna en uppsjö sv varianter av. Vilka har du?

8
0
mpe:
JoakimLundgren skrev:



Hej. Jag har tyvärr inga skalbaggar ( ännu), men vill gärna prova på det någon gång. Mecynorhina ugandensis verkar ju det finna en uppsjö sv varianter av. Vilka har du?



8
0
mpe:
mpe skrev:



Hej,De jag har heter Mecynorrhina torqata ugandensis finns någon som heter Mecynorrhina imacollins har jag sett och läst men vad skillnaden är vet jag inte riktigt,tror det har med färgen att göra.De jag har är blandade färger så det ser jag först när de kommer ut som skalbaggar.Har sen en annan som är något mindre som heter Chelorrhina plyphemus confluens där hanen alltid är matt grön och honan alltid blank grön

17
4
Roger:
Jag har och föder upp Mecynorrhina polyphemus.


8
0
mpe:
Roger skrev:
Jag har och föder upp Mecynorrhina polyphemus.


OK,bra att veta,Var bor du?Har du andra skalbaggar?Har du larver nu,jag har c,a 25-30 av M.polyfemus och ungefär lika många av M. Ugandensis som är lite större.Har även ett få tal larver av Goliathus goliatos L3 men de tar ju lång tid innan det blir baggar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild