Matning i låda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

225
4
ia_:

Snackades i chatten om det här med att mata i låda. Så jag filmade min skäggis när han får käk, hur det går till hos oss. Hela videon är sjukt ointressant, der jag ville visa var hur han beter sig i början när man förbereder maten och hur han är i själva lådan. Det här killen har inga som helst problem med att äta i box och vet PRECIS vad som är på gång så fort man sätter sig på golvet! =D

 


309
239
Gogs:

Man ser att han vet vad som är på g =) 

Snygg gaddning btw =)


225
4
ia_:

Men visst. Den här gången var han ändå rätt så lugn. Han brukar komma flygande från lianen uppe i vänsterhörnet och gräva upp substratet nästan ända ner till glasbottnen, haha.

Tackar! =)


382
36
MariBarita:

Han vet vad som väntar honom =)

Varför använder du dig av foderlåda?- är det för att minska risken att han ska svälja nått annat eller kan han skada sig om han går på jakt i terrariet?


225
4
ia_:

Japp! =)

Använder den dels för att slippa sandknaster mellan tänderna och dels för att slippa ha kryp i hela terrariet och eventuellt i lägenheten i ett senare skede. 
Dessutom ser jag hur många han får i sig och de kan inte gräva ner sig i sanden eller (om det är syrsor) hoppa bakom bakgrunden och liknade.


266
18
Jazen:

ska testa detta imorrn =)


131
8
stumpwen:

så söt! vi matar våra ormar i en särskilt matarlåda oxå.. detta för att dom inte ska få i sig nåt annat, och för att do minte ska få för sig att så fort vi öppnar terrariet så ska dom få mat... och kanske tro att handen är mat.. :P


Medlem i DHF
1080
771
Westman:

stumpwen   förklara det här då  www.youtube.com/watch?v=HmK2KoxDetc  ;)

alltid matad i terrariet


131
8
stumpwen:

ne jag säger inte att ALLA ormar hugger efter den hand som föder om man säger så.. men vi kan säga såhär: VI tycker det är enklare att mata i låda.. ^^


150
13
Hillmans:

mysig orm  :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild