Fogger

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
1
ivmre99:
Hej
Jag har funderat på att köpa en fogger till mitt terrerium då det är svårt att hålla fuktigheten tillräckligt hög, men jag vet inte riktigt hur en fogger funkar.

Jag har en kungspyton i ett terrarium på 150x50x65 cm. Temperaruren ligger runt 27 grader.
Jag har använt en vanlig blomspruta för att försöka fukta terrariet men det håller inte i längden.
Är jag borta en dag så har luftfuktigheten sjunkit till 30%.

Så jag undrar om en fogger skulle hjälpa eller om det finns nått bättre sätt att hålla en jämn luftfuktighet runt 60%

Tacksam för svar :)
Ingrid

235
155
Brokensynapse:
ivmre99 skrev:
Hej
Jag har funderat på att köpa en fogger till mitt terrerium då det är svårt att hålla fuktigheten tillräckligt hög, men jag vet inte riktigt hur en fogger funkar.

Jag har en kungspyton i ett terrarium på 150x50x65 cm. Temperaruren ligger runt 27 grader.
Jag har använt en vanlig blomspruta för att försöka fukta terrariet men det håller inte i längden.
Är jag borta en dag så har luftfuktigheten sjunkit till 30%.

Så jag undrar om en fogger skulle hjälpa eller om det finns nått bättre sätt att hålla en jämn luftfuktighet runt 60%

Tacksam för svar :)
Ingrid

Fuktlåda. 

417
249
KANDARBA:
Köp en en låda i lagom storlek. 
Jag har köpt svarta lådor med transparent lock. Sedan har jag gjort ett hål i sidan. 4-6 cm åvanför marken på lådan. 
Där jag lagt in sphagnum som jag blött ner.,
Håller det fuktigt bra men fuktar i lådan ibland. 

// Antonn

10
1
ivmre99:
Gör det inget om det är torrt i resten av terrariet när man har en fuktlåda?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild