Fel kön..

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

230
185
Humi:
Hur tycker ni att man bör gå tillväga när man får hem fel kön på djuren man köper?

Lyckades få hem 2st hanar istället för 2st honor från Malmö. 
Ena säljaren har jag inte hört av på några veckor och den andra slutade svara under torsdagen.
 
Ska tillägga att båda två sa att det var honor innan jag köpte någonting. Var aldrig några problem med kontakten innan köpet. 

Att hänga ut någon är ju aldrig en bra lösning i min mening, men hur ska man göra när man inte får några svar?





417
249
KANDARBA:
medela och gör klart för dom att du kommer posta dom på din profil. Så är dom medvetna om det `^

230
185
Humi:
KANDARBA skrev:
medela och gör klart för dom att du kommer posta dom på din profil. Så är dom medvetna om det `^


Som sagt, att hänga ut folk är inte rätt väg att gå.

417
249
KANDARBA:
Om dom inte svarar och helt enkelt slutar så är det bättre att berätta att dessa personer eller denna person gör inte rätt för sig. Aldrig fel att hjälpa andra :-)

Likadant om ett företag säljer en vara, Varan vart inte som den skulle varit. Om då detta bolag nochar dig eller slutar svara på mejl etc. så klart du kan medela att detta bolat rekomenderar jag inte. Då kanske det är just du som hjälper andra att ej gå i samma fälla som dig. Om detta nu vore ett mistag så rättar man till det. 

Men men det är vad jag tycker. 
Alla tycker olika. 

//Anton

417
249
KANDARBA:
Vad har man sagt angående detta med att man har givit fel ? Ville man lösa det eller hur gick det? 

230
185
Humi:

KANDARBA skrev:
Om dom inte svarar och helt enkelt slutar så är det bättre att berätta att dessa personer eller denna person gör inte rätt för sig. Aldrig fel att hjälpa andra :-)

Likadant om ett företag säljer en vara, Varan vart inte som den skulle varit. Om då detta bolag nochar dig eller slutar svara på mejl etc. så klart du kan medela att detta bolat rekomenderar jag inte. Då kanske det är just du som hjälper andra att ej gå i samma fälla som dig. Om detta nu vore ett mistag så rättar man till det. 

Men men det är vad jag tycker. 
Alla tycker olika. 

//Anton


Företag ska absolut hängas ut. Just efter som att det är företag som har ett vinstdrivande syfte.
Men i mitt fall är det privatpersoner som troligvis inte har så stor koll på vad som är rätt och fel. Och att lösa ett fel mer mer fel slutar aldrig bra.

Där av vill jag ha något annat alternativ än att hänga ut någon.


2966
1645
Hoggaforfan:
Rent tekniskt tror jag det klassas som bedrägeri men nog svårt att få igenom. Inte alla kan köna djur och inte alla har hela tiden 100% rätt.
Men låter som om säljarna var fullt medvetna om att det var hanar som de sålde som honor.



375
251
Doxster:
Alternativen är väl ganska enkla egentligen.

1. Fortsätt försök få kontakt på mail/telefon.
2. Gör hembesök.
3. Var nöjd med djuren oavsett kön.
4. Säg till säljarna att du går publikt med hanteringen av affären om den inte rättas.

66
49
Thor:
Självklart hänger man ut säljaren om dom inte vill lösa situationen, detta för att hjälpa andra på forumet.  
Dock är det lite tidigt för det tycker jag, säljaren kanske är på semester?


18
3
Dinos:
Så synd att konsumentlagen inte gäller vid köp av privatperson.
Men om du inte vill hänga ut personen och personen inte svarar så är det bara att börja samla bevis och ta till tingsrätten.
Tråkigt att det blir så här tycker jag, hoppas att det löser sig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild