Vattensprejare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
2
Doddis1996:
Hej! Någon som vet var man kan få tag på en vattensprejare så att man kan fukta bottenmaterialet i sitt terrarium?



593
551
Redfoot:
Större blomsterbutiker, bygghandel typ Bauhaus för att nu nämna något.
/R

417
249
KANDARBA:
Vilken typ letar du efter? 

Jag använder själv en Gardena 1 - 1,5 Liters som köptes in på plantagen i staffanstorp. Runt 60 kr

Men är du ute efter en större variant på 10 -20 liter eller liknande så hittar du dom på en bygghandel el liknande. 
Bahaus, HornBach, Lantmännen, Granngården, P&G Woody etc. Du finner även mindre varianter på dom flesta av butikerna jag nämde

150
90
HameFall:
Den här använder jag: www.clasohlson.com/se/Tryckspruta-7-l-Cocraft/40-7917

17
12
seejtaan:
Denna kör jag med www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Tradgardsverktyg/Redskap/Tryckspruta-8-l-2000030844/

28
2
Doddis1996:
Toppen! Tackar :D

375
251
Doxster:
Rejäla grejer, hur mycket sprejar ni egentligen? :P

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Jag har exakt samma modell som HameFall använder, 7 liters, men jag letar en större faktiskt :) Har sett en 16 liters som jag är sugen på, men den här jag har nu är jag riktigt nöjd med!! Anledningen att jag ska byta upp mig är att jag får fylla på min 7 liters lite för ofta.. Går åt en del när man har över 10 större terrarier som ska fuktas nån dag i veckan :)

376
359
a6lex:
Jonas_ skrev:
Jag har exakt samma modell som HameFall använder, 7 liters, men jag letar en större faktiskt :) Har sett en 16 liters som jag är sugen på, men den här jag har nu är jag riktigt nöjd med!! Anledningen att jag ska byta upp mig är att jag får fylla på min 7 liters lite för ofta.. Går åt en del när man har över 10 större terrarier som ska fuktas nån dag i veckan :)

Är det inte lättare att köra med en 20l dunk och ett spraysystem? 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

a6lex skrev:

Är det inte lättare att köra med en 20l dunk och ett spraysystem? 


Klart det är lättare.. men åhh så mycket tråkigare också! :) När jag fuktar, matar & plockar bajs är dom gångerna jag får tid i ormrummet så den där timmen i veckan det tar att spraya vatten är det värt! Allt behöver inte vara enkelt, det ska vara roligt också. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild