Monstermjölmaskar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

417
249
KANDARBA:
Hejsan alla glada söndagsläsare. 

Jag har hittat en annons på blocket som jag upplever konstig då jag inte vet vad detta är. 
Är dessa riktigt maskar som blir så här stora eller är dom på något vis genmanipulerade. 
Men visst det kan hända att maskarna även fått smak för doping ;) 

Någon som känner till dessa. Kanske artnamn eller om sånt skulle vara bra mat med. Kanske odlat såna. 
Dom är helt okända för mig till för 30 min sen och därav lägger jag upp det här så kan vi alltid diskutera det tsm. 

länk till annons. 
m.blocket.se/dalarna/Monster_mjolmask_62971662.htm

2048
773
psyjoh:
Har för mig jag läst någonstans att det finns en större versionav mjölmask. Dock inget jag stött på själv. 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Går att maila säljaren om man är nyfiken ;) Denna borde antagligen veta vilken art han säljer. 

På bilden är det ju dock zophobas. 


417
249
KANDARBA:
psyjoh skrev:
Har för mig jag läst någonstans att det finns en större versionav mjölmask. Dock inget jag stött på själv. 


Okej för det finns en metmask som man använder där man tillsätter ett hormon för den ska bli större. Detta hormon gör så att baggarna blir sterila. 

Dock vet jag inte om det är dessa heller 

Ibland är det inte helt lätt att hitta info om djuren om man inte känner till artnamn etc ;)

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Har skrivit och frågat efter vetenskapligt artnamn. Hojtar till om jag får svar.

417
249
KANDARBA:
McPede skrev:
Har skrivit och frågat efter vetenskapligt artnamn. Hojtar till om jag får svar.


Ja det föll aldrig ens tanken på att man kunde gjort det :) 
men tackar 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Vanlig mjölmask (Tenebrio molitor) kommer i två storlekar. De störe är bara handplokade.

417
249
KANDARBA:
Okej så det är samma mjölmask? Som dom säljer? 

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Fredrik89 skrev:
Vanlig mjölmask (Tenebrio molitor) kommer i två storlekar. De störe är bara handplokade.


Inte enligt deras annons:

"Monster mjölmask ej vanligt mjölmask eller zophobos"

Vi får väl se vad de svarar.


Medlem i DHF
263
355
McPede:

-"tyvar ha inte latinsk namn men de är bara jätte stor mjölmaskar vi även odlar vanliga storlekar mjölmask"

Hmm, inte mycket till förklaring där inte :)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild