Någon intresserad av myror eller termiter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

184
132
C_corpse:
jtermiteo skrev:
Om du är intresserad av myror och termiter kan du fråga mig här eller på myrstaden.egetforum.se/index.html är medlem där heter som jag heter här. Vi har även en skype grupp.
kan jätte mycket om dem har lasius flavus och lasius niger än sålänge men ska skaffa carebara castanea, prenolepis nitens( kanske någon art till) och macrotermes malaccensis(termit)


Har funderat lite på om man skulle provat på det här med myror. Känns som om Lasius niger är en bra art att börja med efter vad jag läst. Men jag har lite funderingar över det här med terrarium. Enligt skötselrådet för Lasius niger här på TD så räcker det med en glasburk. Jag skulle kunna tänka mig en större glasburk i början för att testa på och se om det är så intressant som jag tror det är för att senare gå över till att köpa eller bygga något ordentligt terrarium åt myrorna. Men hur stor blir en kolloni och hur fort går det? Har kollat på anstore.net och där kan man köpa en drottning + 11-25 arbetare. Är det en bra start? 

62
13
jtermiteo:
C_corpse skrev:


Har funderat lite på om man skulle provat på det här med myror. Känns som om Lasius niger är en bra art att börja med efter vad jag läst. Men jag har lite funderingar över det här med terrarium. Enligt skötselrådet för Lasius niger här på TD så räcker det med en glasburk. Jag skulle kunna tänka mig en större glasburk i början för att testa på och se om det är så intressant som jag tror det är för att senare gå över till att köpa eller bygga något ordentligt terrarium åt myrorna. Men hur stor blir en kolloni och hur fort går det? Har kollat på anstore.net och där kan man köpa en drottning + 11-25 arbetare. Är det en bra start? 


Sorry för sent svar men det där är en väldigt bra start har du lust att gå med I vårat nya forum eller kanske våran egna Skype grupp? Kolonin kan växa till ca 40,000 arbetare men det tar väldigt lång tid innan det blir så stort och hur lång tid kan variera mycket kanske 5-10 år eller mer
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild