Exo terra Mossmatta ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

382
36
MariBarita:

Nån som har erfarenhet av dessa?

Är de snygga osv ?

 

www.herperschoise.se/product.html/mossmatta-60x45-cm?category_id=28


34
1
ziimba:

Jag har en sådan i ett av mina terrarien. Jag tycker den är helt ok. Den syns inte på så många ställen men den var faktiskt bättre än vad jag trodde. Den håller funkt bra. Men jag har kompletterat med lite jord och mossa på vissa ställen för att min hona ska kunna lägga ägg, vilket hon gör effektivt :) 


223
6
Susanne:

Jag köpte en sån men lämnade tillbaka den samma dag. Trådarna bara föll av så fort man tog i den. Den tordes jag inte använda till mina ödlor. Dels skulle de fastna med klorna, dels få i sig trådar  då de ofta luktar med tungan på allt. Värdelös tycker jag. Såg ut som sånt där trassel man använder när man målar, färgat och klistrat på en matta. Skräp. 


382
36
MariBarita:

Susanne: vad använder du för mattor?


223
6
Susanne:

Hej! Använder inga mattor, förutom små bitar i vissa grottor så dom har nåt mjukt att ligga på om de så behagar. :) Hade balkongmatta hos min R.Chahoua i början men har tagit bort den och ersatt med kokosbark.


382
36
MariBarita:

ok


34
1
ziimba:

Susanne: tyckte du de va så dåliga? Köpte du en stor? 

Min är rätt liten och jag har inte haft några besvär med den alls. Men sedan är mina ödlor i stort aldrig på marken heller och jag har rätt mycket av mattan täckt. 


223
6
Susanne:

30x30 tror jag den var.. en liten en. Har man den lite täckt funkar det nog bättre. :) Men mina djur är oftast på marken så... 


34
1
ziimba:

Okej, det är samma storlek som jag har. Men jag kanske hade tur med min, vem vet? Haha. Min är endast nere när hon lägger ägg i stort. annars klättrar de bara runt :) så jag har delar av den täckt och har den mest för att den bevarade fukten bra (vilket jag tyckt so far iaf) :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild