Föda upp kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
9
Lazerbeam:
Hej 
Har köpt en ganska stor mängd med kackerlackor då jag tänkte att jag skulle slippa köpa dyra sådana i djuraffären. 
Men nu har jag bara en massa pyttesmå. De stora har jag varit tvungen att mata mina ödlor med. 
Fick rådet att köpa någon sorts kycklingpulver som jag skulle ge dem.  Samt gärna apelsin. 
Men detta har inte hjälpt. De små växer inte. Och nu ha jag beställt mellan 100-150 vuxna kackerlackor igen. 
Hur gör ni för att få era att föröka sig?? 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Vad är det för art vi pratar om? :)

1275
1724
Falk:

Kycklingfoder troligtvis men enbart foder hjälper inte.

Rätt temp och mörker sätter fart på odlingen men du behöver tålamod, det sprutar inte ut ungar över en natt utan det tar flera veckor innan det händer något.


2048
773
psyjoh:
Mata inte bort dem vuxna. När jag skulle få igång min odling så köpte jag tillräckligt med foder till ödlorna så jag inte behövde ta från odlingen innan den kom igång. Är det dubia vi pratar om tycker jag att genomskinliga hammarplast lådor är dåliga om de står ute i ett vanligt rum. Står dem i en garderob så funkar det. Själv har jag en mörkgrå låda från clas ohlson då dem vill ha det mörkt. Se till så dem har tillräckligt med torrfoder, någon bit apelsin, morot eller potatisskal så dem får i sig vätska. Jag har lite extra värme nu på vintern och har då en värmeslinga under alla foderlådor. Under sommarhalvåret har jag ingen extra värme. 

Hade själv problem att få igång min odling men när den väl kom igång så sprutade det ut ungar och det har inte slutat än ;)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Vill man få igång en bra kultur som förökar sig i snabb takt så se till att låt kulturen stå ett par veckor utan att mata bort dom stora könsmogna djuren :) Annars är det inte konstigt det inte blir nån föryngring! 

Köp 150st som du kan mata med, sen köper du minst lika många som får vara ifred och starta en odling i lämplig låda.

Jag är fortfarande nyfiken vilken art vi pratar om? ;)


52
9
Lazerbeam:
Hej 
Och tack för alla era råd.  Nu har jag förstått vad jag gjort för fel.  Mina står i dagsljus. Ska flytta på dem omgående. Det är dubias jag har 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Har du läst skötselrådet här på sidan? 

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=b_dubia

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild