Scammers

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Då ett par personer utsatts för scammers så vill jag härmed att ni är extra vaksamma och eftertänksamma när ni gör köp. När det ibland låter för bra för att vara sant, så är det i många fall faktiskt så.

Vi gör vad vi kan för att se till att dessa skojjare inte kan fortsätta men de är samtidigt duktiga på att lura folk och är man ute efter det där speciella djuret och de tidspressar en på att förskottsbetala så är det väldigt lätt att man åker dit.

Några tips:

- Betala helst inte i förskott, framförallt om du inte köpt av säljaren tidigare.
- Kolla om de har någon hemsida, och isåfall maila direkt till hemsidans kontakt (Ibland länkar de nämnligen kända sidor när de egentligen inte har något med hemsidan/företaget att göra).
- Fråga runt om det är någon som känner till dem sen tidigare.
- Använd betalsätt där mottagaren inte får pengarna förrän varan är i din hand.

Några adresser som de använt sig av (De använder dock mängder med olika):
 - lovetndk_paris@myway.com
 - Steffenhaller5@gmail.com
 - daniel_schmf@inbox.lv

 


Medlem i SHF
87
67
do_it:
Har blivit kontaktad av en scammer nu som sett min annons på denna sida , han säger att han är från Tyskland och skriver till mig på svenska , jag har sökt halsbandsleguaner men fått bilder på ngt helt anat , han vill ha pengar innan han skickar djuren som kommer skickas hem till mig ..

Så akta er även om folk skriver på svenska tyvärr och BETALA ALDRIG I FÖRSKOTT om ni inte känner personen väl .
Han heter"Marvin Muller "
Han har ett telefonnummer men vill inte ge ut det då han föredrar mail och inte kan prata svenska .

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Värt att tillägga är att de ibland använder sig av namn på faktiska personer. Med andra ord räcker det inte alltid att man hört talas om personen då det inte är en garanti att det faktiskt är den personen man pratar med.
Se därför till kontakt sker via epost eller annat där man faktiskt vet att personen är den som den utger sig för att vara.

Blir ni kontaktade här på sidan, så fråga mig gärna. Jag ger inte ut några IP-adresser, men märker jag att något verkar lurt så säger jag naturligtvis det (t.ex. att person säger att denne bor i Tyskland men har IP som pekar mot Kamerun).

373
170
Anathawa:
Puffar för tråden lyckade affärer. Om man alltså skriver där när nåt gått bra, blir det ju sökbart för nästa köpare som kan kolla referenser. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild