Rovskinnbagge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

107
7
Andresjolander97:
Tjenare! Hittar inge bra skötselråd till dessa krabater? Är det någon här som har nått bra tips på sida eller kan berätta av egna erfarenheter?

356
177
krypet:
På Phalagorns krypforum finns skötselråd.

Jag tycker de är ganska lätta. Mina håller jag torrt med äggkartonger att klättra på. De vuxna mumsar glatt på vuxna dubiakackerlackor. Jag sprayar lite ibland och måste jag in i terrariet använder jag en stor grillpincett. Djuren tål att flyttas genom att ta dem i benen med pincett. Det är inga djur man ska hantera. 

Det knepigaste är att få äggen att kläckas. Växlingar i fuktighet verkar vara ett tips. Det kan vara lite lurigt att få igång ungarna med maten. 

107
7
Andresjolander97:
krypet skrev:
På Phalagorns krypforum finns skötselråd.

Jag tycker de är ganska lätta. Mina håller jag torrt med äggkartonger att klättra på. De vuxna mumsar glatt på vuxna dubiakackerlackor. Jag sprayar lite ibland och måste jag in i terrariet använder jag en stor grillpincett. Djuren tål att flyttas genom att ta dem i benen med pincett. Det är inga djur man ska hantera. 

Det knepigaste är att få äggen att kläckas. Växlingar i fuktighet verkar vara ett tips. Det kan vara lite lurigt att få igång ungarna med maten. 

Jag tänkte ha några i ett 30x30x30 exo terra bara för att ha att se på, går det bra med de måttet och hur många kan man hålla isf?  Hur många ägg lägger dom? Och är det lätt sålda djur då jag inte vill ha en hel koloni :p

356
177
krypet:
Jag har mina i terrarier av den storleken och du kan ha ganska många ihop.

De är inte jättelätta att sälja. Rätt köpare betalar ganska bra, men det är inte så många som är intresserade. De lägger bra med ägg, men eftersom äggen kräver lite fixande för att kläckas bra så har jag aldrig fått för många ungar i terrariet. Mina äggs kläcks nästan inte alls i terrariet. De jag plockar ut och jobbar lite med kan kläckas väldigt bra.

De lever länge så det går bra att ha dem utan att kläcka fram ungar och sedan kläcka när de börjar bli gamla. Jag har flr mig att jag haft djur som levt två år som vuxna.

107
7
Andresjolander97:
krypet skrev:
Jag har mina i terrarier av den storleken och du kan ha ganska många ihop.

De är inte jättelätta att sälja. Rätt köpare betalar ganska bra, men det är inte så många som är intresserade. De lägger bra med ägg, men eftersom äggen kräver lite fixande för att kläckas bra så har jag aldrig fått för många ungar i terrariet. Mina äggs kläcks nästan inte alls i terrariet. De jag plockar ut och jobbar lite med kan kläckas väldigt bra.

De lever länge så det går bra att ha dem utan att kläcka fram ungar och sedan kläcka när de börjar bli gamla. Jag har flr mig att jag haft djur som levt två år som vuxna.

Oj ja de vart lite livslängd. Jag fick nyss terrariet och kollade runt lite på vad som kunde vara fränt att kolla på och inte va allt för svår skött så kom över dom där. Men har du nått fler tips på djur som klarar sig i samma storlek av terrarium är det mer än välkommet med tips 

356
177
krypet:
Fler tips tog vi som pm. Om någon annan letar tips på kryp till små terrarier så drar vi igång en tråd om det tycker jag.

417
249
KANDARBA:
Ja gör gärna det. Det är alltid intressant tycker jag. Om vem vet det kanske dyker upp intressanta djur till framtida investeringar

107
7
Andresjolander97:
KANDARBA skrev:
Ja gör gärna det. Det är alltid intressant tycker jag. Om vem vet det kanske dyker upp intressanta djur till framtida investeringar

Bara öppna en ny tråd så hänger vi på där :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild