Skriv vad du vill att jag ska ta upp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
1
Klockis:
hej 
jag ska ensam med våran fritidsgård ta med mina grodor och "ställa" ut dem till allmänheten. Jag ska också prata om grodafakta och om reptiler överhuvudtaget. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ta upp. Jag har sagt att jag inte är någon expert alls så att folk inte litar på mig förfullt. Skriv bad du skulle vilja att jag ska ta upp. Det är på lördag så att ni vet. 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

När jag pratar om reptiler offentligt väljer jag alltid innan ut vissa ämnen eller delar jag ska ta upp, kan jag lite om just dom delarna måste man givetvis läsa på enormt mycket innan föreläsningen! :) Det är lite idén med att prata om djuren tycker jag, att man just ska kunna en del och kunna svara på folks frågor, allt kan man aldrig såklart men en bra baskunskap iaf. 

Kanske du ska smalna ner till något till "bara" grodor eller groddjur? Det är rätt stort ämne att prata om reptiler i största allmänhet :) 

En tanke från min sida, hoppas du och övriga besökare får en bra lördag! 

Du kanske bör nämna vart ni ska hålla till någonstans utifall någon härifrån skulle vilja gå på utställningen :) 

Lycka till!


23
1
Klockis:
Jonas_ skrev:
När jag pratar om reptiler offentligt väljer jag alltid innan ut vissa ämnen eller delar jag ska ta upp, kan jag lite om just dom delarna måste man givetvis läsa på enormt mycket innan föreläsningen! :) Det är lite idén med att prata om djuren tycker jag, att man just ska kunna en del och kunna svara på folks frågor, allt kan man aldrig såklart men en bra baskunskap iaf. 

Kanske du ska smalna ner till något till "bara" grodor eller groddjur? Det är rätt stort ämne att prata om reptiler i största allmänhet :) 

En tanke från min sida, hoppas du och övriga besökare får en bra lördag! 

Du kanske bör nämna vart ni ska hålla till någonstans utifall någon härifrån skulle vilja gå på utställningen :) 

Lycka till!


Tackar för tipsen och jag ska hålla mig mest till grodor. 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Klockis skrev:

Tackar för tipsen och jag ska hålla mig mest till grodor. 


Det låter bra :) Ett annat tips är att skriva ner punkter som är viktiga och som du verkligen vill prata om, och plugga på allt i ämnet innan lördag såklart ;) Det är så enkelt att glömma även dom viktigaste sakerna när man pratar ute med "vanligt folk", ofta blir det inte som man tänkt sig då frågorna och fördomarna brukar vara MÅNGA :) Var förberedd så kommer allt gå bra. Rolig idé av dig, jag och vi försöker också vara ute mycket och prata reptiler, men då främst ormar. Har man passion för det man sysslar med så kommer folk vilja lyssna, garanterat! 


23
1
Klockis:
Jonas_ skrev:


 

Det låter bra :) Ett annat tips är att skriva ner punkter som är viktiga och som du verkligen vill prata om, och plugga på allt i ämnet innan lördag såklart ;) Det är så enkelt att glömma även dom viktigaste sakerna när man pratar ute med "vanligt folk", ofta blir det inte som man tänkt sig då frågorna och fördomarna brukar vara MÅNGA :) Var förberedd så kommer allt gå bra. Rolig idé av dig, jag och vi försöker också vara ute mycket och prata reptiler, men då främst ormar. Har man passion för det man sysslar med så kommer folk vilja lyssna, garanterat! 


Jag ska ta upp flera va dem "vanligaste" fördomarna. Och jag ska inte prata på en scen till folk som tur är men folk kan komma och fråga om reptiler mest grodor men också andra reptiler om jag kan svara

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Något att ta upp kan vara skillnaden mellan reptiler och groddjur.
Skillnaden mellan grodor och paddor kan vara bra också. 

23
1
Klockis:
anders skrev:
Något att ta upp kan vara skillnaden mellan reptiler och groddjur.
Skillnaden mellan grodor och paddor kan vara bra också. 

Grodr och paddor har jag och jag måste läsa på mer om skillnaden mellan reptiler tack för det tipset
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild