Unga skäggagamer och gråsuggor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
2
andreas_s:
Hej.

Ny ägare till 2 små skäggagamer - De är nu drygt en månad gamla.

Jag blir inte klok på maten... De verkar bara uppskatta gråsuggor, och pillar knappt på mjölmaskarna.. (Vilket är väl typ bra, då jag hört att gråsuggor är så mycket nyttigare?)

Men just nu måste jag sticka iväg varje vecka för att köpa gråsuggor för 200 spänn (och jag bor lite olyckligt till).... - Finns det enklare sätt?, Föda upp dem själv?, beställa över internet?, finns det andra alternativ än gråsuggor och mjölmaskar till dessa småttingar?

Hur gör ni?

Vilka ställen finns i stockholm för att köpa gråsuggor?

Många frågor.. jag vet... Tack för all hjälp för att göra mathanteringen smidigare..

Tack
Hälsn
andreas

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Kackerlackor är väl ännu bättre och små syrsor 

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

små dubia och små syrsor bör fungera med.

månge säljer dom och även lilla jag :)

jag finns i tyresö , stockholm om man vill handla och hämta annars så går det att beställa på reptilgrottan.se med


1159
625
Temla:
Tycker definitivt inte att du ska ge så små skäggagemer mjölmask. Det kan ställa till stora problem med matsmältningen då de är mycket svårsmälta. Dessutom inte särskilt nyttiga. 

Dubia kackerlackor och syrsor är bäst, i rätt storlek för de små liven. :) 

Dubia och syrsor går att beställa över internet. Pangdubia skickar Dubia på posten direkt hem till dej.
pangdubia.tictail.com

Misstar du möjligen Dubia för gråssuggor? Är det verkligen gråsuggor du utfodrar med?

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

vet att en butik i stockholm säljer kackis som gråsuggor for att det inte ska låta som farligt....tycker inte om när dom gör så :(

reptilgrottan.se/products/foder/kryp


2048
773
psyjoh:
Är det inte dubia du ger dem?
En kackerlacka som påminner om gråsuggor. 
Jag föder själv upp skäggisar och ett utmärkt foder till mkt små är vaxmott. En lättsmält larv som är lagom fet och nyttig. Vaxmott ger jag alltid till ungarna och dem växer då på bra och får ett fint hull. Men mata inte uteslutande med detta utan variera fodret lite. 

6
2
andreas_s:
Ni har ju helt rätt varenda en av er... ser det på bilderna nu.... Jag började fråga efter gråsuggor någon gång, men fått dubia hela tiden..;-)
Får köra över internet... det är ju en helt annan prislapp.

kent - Det är 'dubia nymf' jag antar att jag ska ha för 1-månaders skäggisar?
Vad behöver jag (utöver äggkartong och plastburk) för att kunna köpa en stor batch av dem, och förvara dem över längre tid?

Hälsn
Andreas

187
221
Moova:

andreas_s skrev:
Ni har ju helt rätt varenda en av er... ser det på bilderna nu.... Jag började fråga efter gråsuggor någon gång, men fått dubia hela tiden..;-)
Får köra över internet... det är ju en helt annan prislapp.

kent - Det är 'dubia nymf' jag antar att jag ska ha för 1-månaders skäggisar?
Vad behöver jag (utöver äggkartong och plastburk) för att kunna köpa en stor batch av dem, och förvara dem över längre tid?

Hälsn
Andreas


 

Köp en plastback, lägg i äggkartonger och ett gäng vuxna Dubia så har du en egen produktion på småttingar inom kort. 

Här är länk till skötsel: 

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=b_dubia


Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

ja som sagt .....ganske enkelt att göre små nymf själv....

om man inte vill göre själv behövs en plastlåda,vattenautomat,varme,incektfoder,äggkarton for att dom ska trivs bäst :)


1159
625
Temla:
Plastback med luftkonditioneringshål, alltså. :) Lätt att fixa själv med lite nät och lim. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild