Kan man bygga ett terrarie med en grund av tex ett vitrinskåp?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

24
2
Lillestrumpa:

Om man ser till att behandla insidan så den tål fukt och liknande, bygger upp en bakgrund och inreder. Öppnar upp ovansidan som ventilation och sätter dit nät?

Eller finns det något annat slags skåp som rekommenderas?

Eller ska jag helt enkelt köpa ett färdigt?


24
2
Lillestrumpa:

Te x en Billy bokhylla med vitrindörrar?


309
239
Gogs:

Klart det funkar. Finns folk här på forumet som har byggt terrarie på så sätt =)


40
3
sandiz:

Har själv gjort om ett vintrinskop till ett terrarium som är två delat så de funkar utan problem.


733
294
markusbabs:

Såklart det går, men man lär ju inte få så mycket bottenyta med tanke på att dem flesta vitrinskåpen inte är så djupa. 


91
8
Saraldor:

det går bra vi byggde vårat av en gammal byrå, på det sättet fick vi 3 st terrarium i en byrå. det blev mycket bra, finns bilder i galleriet


24
2
Lillestrumpa:

Spännande! :)

Tänkte på om jag ska skaffa Ögonfransar så vill jag ju att de ska få så högt som möjligt och då är det lite begränsat vad gäller terrarie om man inte bygger själv då. :)


151
77
Firemon:

Som alla andra skriver klart det går å bygga/fixa, det är bara surfa runt å hämta insperation till ditt eget mästerverk.

om du ska ha ögonfransar så gillar dom lite fuktigt men behandlar du insidan med akvarielack så håller det för fuktiga miljöer oxå :)

Lycka till


24
2
Lillestrumpa:

Några tips på hur man löser framsidan/dörrarna? Brukar ju vara små "glipor" på vitrinskåp, går det att ordna på något sätt? Eller byter man helt enkelt ut dem mot glas/plexi?

 


151
77
Firemon:

tätningslister som man använder till fönster kanske?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild