Vad är detta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

64
11
Tasmanen:




321
444
Daniel_S:
Ser ut som flugpuppor...

64
11
Tasmanen:
Det är någon sorts larv men vilken? Köpte en burk med dessa på en reptilmässa och säljaren sa att de var termitlarver och mkt lätta att odla... jag tycker inte att de ser ut som det när jag tittar på bilder på Google och jag hittar inget om att de används som foderinsekter eller odlas.
Dessa ser mer ut som en blandning mellan gråsugga och igel, rörelsemönstret är exakt samma som en igels och de saknar alltså ben!

1 vad är det?
2 hur odlas de?
3 jag fick för många, kan jag torka dem eller baka dem på något sätt, ska ha dem till mina gnagare och vill inte lagra dem i kylen?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Larver av "Black soldier fly" Hermetia illucens?

64
11
Tasmanen:
anders skrev:
Larver av "Black soldier fly" Hermetia illucens?


Jaaa det är det ju! :D
Hur visste du det? Vet du något mer om dem, någon som odlar och ger som föda?
Tack!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Tasmanen skrev:


Jaaa det är det ju! :D
Hur visste du det? Vet du något mer om dem, någon som odlar och ger som föda?
Tack!


Vet att det var någon för ett tag sedan som sa att de odlade dem, men kommer inte ihåg vem. 

293
354
Dynamitella:
Satan vad läskiga de blir när de är färdigutvecklade! Vågar man sig på detta foder, tro? Eller är de vuxna djuren lika hemska som steklarna de liknar?

64
11
Tasmanen:
Dynamitella skrev:
Satan vad läskiga de blir när de är färdigutvecklade! Vågar man sig på detta foder, tro? Eller är de vuxna djuren lika hemska som steklarna de liknar?


Haha jag som tycker de är vackra! :P 
Har hittat tips nu på hur man kan odla inne.


2966
1645
Hoggaforfan:
johnny2fingers frågade om dem nyligen. Kent på Reptilgottan säljer dem är nog enda jag sett men så har jag inte letat.
Finns en del videos om dem på tuben, verkar vara ett ganska smidigt foder och jag gissar på att även flugorna duger som mat.

Dynamitella skrev:
Satan vad läskiga de blir när de är färdigutvecklade! Vågar man sig på detta foder, tro? Eller är de vuxna djuren lika hemska som steklarna de liknar?

De ska vara harmlösa, det är bara fejk för att skrämmas. 

Finns ganska mycket om dem på wiki:
en.wikipedia.org/wiki/Hermetia_illucens

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild