Vit syrsa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

109
14
Tyris:
Hej! 
Jag undrar om den här syrsan är en albino eller har någon sjukdom? Finns det ens albino syrsor? Är syrsan farlig att ge till mina Leopardgeckos? 
Tacksan för snabbt svar för jag ska mata nu!


9
1
Jonny:
Tyris skrev:
Hej! 
Jag undrar om den här syrsan är en albino eller har någon sjukdom? Finns det ens albino syrsor? Är syrsan farlig att ge till mina Leopardgeckos? 
Tacksan för snabbt svar för jag ska mata nu!


Inte nyömsad då?

111
116
aldabrachelys:
Den är bara nyömsad o kommer att mörkna sen. Bara att mata med den.

109
14
Tyris:
Kan syrsor ömsa? Isåfall är det här öms? En bild på färgen på en vanlig och den vita.

109
14
Tyris:
Nu har jag redan matat! 
En belåten tjej!

2966
1645
Hoggaforfan:
Allt med exoskelett ömsar vad jag vet (ej krypexpert) och nyömsade är mjuka och är väldigt uppskattade.

544
424
Gibblo:
Hoggaforfan skrev:
Allt med exoskelett ömsar vad jag vet (ej krypexpert) och nyömsade är mjuka och är väldigt uppskattade.



Ja det är det enda sättet för dem att växa. Till TS: Du kan se ömset bakom den bruna syrsan om du kollar på din andra bild.

126
64
Mikachu:

Ja syrsor och andra insekter/leddjur som inte puppar sig ömsar tills de är färdigvuxna :) Tex Syrsor, kackerlackor (nymf --> ömsar --> adult), millipeder, gråsuggor, spindlar mm.

 

Skallbaggar (larv --> puppa --> insekt) är ett exempel på insekter som inte ömsar utan har en fullständig utveckling :)


Medlem i DHF
263
355
McPede:
Mikachu skrev:
Ja syrsor och andra insekter/leddjur som inte puppar sig ömsar tills de är färdigvuxna :) Tex Syrsor, kackerlackor (nymf --> ömsar --> adult), millipeder, gråsuggor, spindlar mm.

 

Skallbaggar (larv --> puppa --> insekt) är ett exempel på insekter som inte ömsar utan har en fullständig utveckling :)



Läs gärna denna text och speciellt stycket Koloradoskalbaggens livscykel:

www.vaxteko.nu/html/sll/sjv/jordbruksinfo/JIN95-09/JIN95-09.HTM

Det är nog många här i gruppen som också har observerat vita larver hos sina mjölmaskar/ zophobas. Så jo, skalbaggars larver ömsar också skinn.


109
14
Tyris:
Gibblo skrev:



Ja det är det enda sättet för dem att växa. Till TS: Du kan se ömset bakom den bruna syrsan om du kollar på din andra bild.

Ja det var det jag menade, jag trodde först att de dött.
Tack för svaren nu vet jag mer!;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild