Köpa formplyfa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

375
251
Doxster:
Nu har jag varit runt överallt känns det som. Byggmax, Bauhaus, K-rauta, XL Bygg m.m. Jag hittar bara formplyfa som är helt vriden och skev på alla möjliga sätt och vis!

Vart tusan kan man köpa formplyfa som är någorlunda rak? Vill inte ha en vinglig stapel terrarium...

2048
773
psyjoh:
Du får sätta tvingar när du limmar och skruvar ihop, då lär terrariena bli raka. 

375
251
Doxster:
psyjoh skrev:
Du får sätta tvingar när du limmar och skruvar ihop, då lär terrariena bli raka. 


Rätt osäker på om detta fungerar, dom gångerna jag har arbetat med formplyfa så har det varit helt omöjligt att räta ut dom när dom väl har slagit sig.

2048
773
psyjoh:
Ok.. det har iaf funkat på dem jag använt och vissa har varit riktigt vinga ;)

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Jag skruvar botten, rygg och tak med 45x45 reglar (dolda reglar). Det rätar ut skivor som är rejält skeva samt ger bygget stabilitet om du ska stapla. Blir inte överdrivet tungt heller.

Medlem i DHF
1082
774
Westman:
Tycker det funkar bra att skruva ihop dom iaf  utan reglar 

544
424
Gibblo:
Äntligen någon med samma problem med formplyfa haha.. Ja det är något jävulskt snett och vingt material, men jag ska själv köra nästa bygge i formplyfa så det blir väl att platta till dem med gaffeltruck eller något :)

Medlem i DHF
63
126
griseus:
verkar ofta som om Byggmax ect. har nån secondhand kvalitet på formplyfa , kolla en riktig bygghandel , säkert en hundring eller två dyrare per skiva men ska va bättre. skulle inte betala för de skivor jag såg på byggmax sist jag kollade.

120
62
neon:
är det 12mm tjocka skivor vi pratar?

375
251
Doxster:
Det är 12 mm vi pratar om.

Ringde Jem o Fix, han lovade dyrt och heligt att deras är näst intill spikraka. Fan ta honom om dom är snea när jag får köra 3-4 mil enkel resa för dom...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild