Litteratur grodskötsel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
19
staffelatte:
Hej. Någon som kan rekommendera en bra bok om grodskötsel, gärna för lövgrodor av olika slag. 

Självklart har jag googlat, men om tänkte se om ni har några personliga favoriter.

214
333
MartinJ:
Just skötsel har jag inte så mycket tips på, men jag tycker att "Tree Frogs" av Devin Edmonds är helt ok. Fungerar bra som komplement till annan information, och har en del olika arter trädlevande grodor. Den är inte dyr heller.
www.amazon.com/Tree-Frogs-Complete-Herp-Care-ebook/dp/B005GUPYOG/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1442864282&sr=8-3&keywords=tree+frogs

2966
1645
Hoggaforfan:
Jag köpte 2 st när jag började och båda verkade bra, fick min chef som sysslat med detta lite längre att läsa dem med och han tyckte detsamma. Mycket bra grundläggande frågor. Något amerikanska så papper i bottnen och städa stup i ett är kanske inte att rekommendera men det var det enda negativa. Minns tyvärr inte om det gällde båda eller bara den ena. Klart värda att läsa i alla fall och fanns i Sverige nyligen men vet inte hur det är nu.

www.amazon.com/Frogs-Treefrogs-Complete-Owners-Manual/dp/0764136720
www.amazon.com/Frogs-Toads-Your-Happy-Healthy/dp/0470165103/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1442865038&sr=1-1&keywords=steve+grenard+frogs+and+toads

Medlem i SHF
192
361
Thinning:
Vilka arter är det som du är intresserad av litteratur kring?
Med vänlig hälsning, Björn

10
19
staffelatte:
MartinJ skrev:
Just skötsel har jag inte så mycket tips på, men jag tycker att "Tree Frogs" av Devin Edmonds är helt ok. Fungerar bra som komplement till annan information, och har en del olika arter trädlevande grodor. Den är inte dyr heller.
www.amazon.com/Tree-Frogs-Complete-Herp-Care-ebook/dp/B005GUPYOG/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1442864282&sr=8-3&keywords=tree+frogs

Hoggaforfan skrev:
Jag köpte 2 st när jag började och båda verkade bra, fick min chef som sysslat med detta lite längre att läsa dem med och han tyckte detsamma. Mycket bra grundläggande frågor. Något amerikanska så papper i bottnen och städa stup i ett är kanske inte att rekommendera men det var det enda negativa. Minns tyvärr inte om det gällde båda eller bara den ena. Klart värda att läsa i alla fall och fanns i Sverige nyligen men vet inte hur det är nu.

www.amazon.com/Frogs-Treefrogs-Complete-Owners-Manual/dp/0764136720
www.amazon.com/Frogs-Toads-Your-Happy-Healthy/dp/0470165103/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1442865038&sr=1-1&keywords=steve+grenard+frogs+and+toads



Tack för tipsen. Skickar nog iväg en beställning snarast på samtliga böcker.
Thinning skrev:
Vilka arter är det som du är intresserad av litteratur kring?
Med vänlig hälsning, Björn

Tänkte mig trädlevande arter såsom korallfingergroda, rödögd, mjölk, mossgrodor och även arterna i phyllomedusa-familjen. Men även lite halvakvatiska. 

Medlem i SHF
192
361
Thinning:
staffelatte skrev:




Tack för tipsen. Skickar nog iväg en beställning snarast på samtliga böcker.

Tänkte mig trädlevande arter såsom korallfingergroda, rödögd, mjölk, mossgrodor och även arterna i phyllomedusa-familjen. Men även lite halvakvatiska. 

Jag kan nog ha några böcker som kan passa, om du ska på Expo Sthlm på lördag kan du ju komma förbi och kolla.

Mvh. Björn

741
681
Binks:
Mr Thinning är den av oss reptiltokiga som mer samlar på literatur och tidskrifter än på själva djuren.

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
Kan Du läsa tyska rekommendera jag "Frösche und Kröten" av Rainer Schulte (gammal men suveränt bra), "Moosfrösche" av Kriton Kunz och "Rotaugenlaubfrösche" av Tobias Eisenberg & Jörg Kaesling.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild