Kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
0
Jens96:
hej, har läst runt lite men finns ju massor med olika svar på om man kan ha flera kungspyton tsm i ett stort terrarium.
vissa säger att de går bra och att de spelar ingen roll ifall man blandar hanar och honor och vissa säger att nej går inte men honor med honor och hanar med hanar går bra.
Då tänkte jag om nån kunde förklara för mig vad som är sant om de går att ha hanor med honor?

tacksam för svar!

51
60
LillNaisarn:
Du lär få olika svar helt och håller beroende på vem du frågar. Mitt korta svar: Nej! Man bör inte ha mer än en per terrarium. 

Sen spelar det ingen roll om det är två hanar, två honor eller blandat. Det finns flera anledningar till varför du inte bör ha mer än en per terrarium. 

- Kungspyton blir väldigt lätt stressade och som de flesta vet är just kp kända för matvägran. 

- Lättare hålla koll på avföring mm.

- det är inte helt ovanligt att om du har två eller fler kp i olika storlekar att den större äter upp den mindre.

För att dra några.
Hoppas att det hjälpte lite iaf, ha som tumregel att alltid ha separat terrarium oavsett orm :)


379
399
Mr_B:
Håller med föregående talare. Kan man bör man hålla dem en och en. En aspekt för o ge en till är risken för sjukdommar. Samt att alla individer inte är polare precis som oss. 

Ska tilläggas att jag håller själv mina i grupper och det funkar bra ännu. Men är fullt medveten om vilka risker jag tar med det. Ska dock separeras med tiden då jag inte har tid med fler ungar just nu.


Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild