Black soldier flies

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
11
0
jhonny2fingers:
Någon som har erfarenhet av att odla dessa i Sverige? 

2966
1645
Hoggaforfan:
Tror jag sett dem nyligen på en svensk sida men aldrig innan så är tveksamt. Fungerar även flugorna som mat, vet du det?

235
155
Brokensynapse:
Hoggaforfan skrev:
Tror jag sett dem nyligen på en svensk sida men aldrig innan så är tveksamt. Fungerar även flugorna som mat, vet du det?

Går inte att länka via luren men enligt wiki så ska larver och puppor funka bra som foder. Står dock inget om adult flugan. 

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

perfekt mat även flugor.....dom är inte lika snabba som spyflugor som passer även till marklev. ödlar och spindlar.

finns såklart i min webshop ;)

reptilgrottan.se


Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jag tror det största problemet är att starta om odlingen varje sommar om du inte odlar inomhus. Det kanske går att förvara larverna i kylskåp.

133
30
Avipt:
Jag har läst att larvena ska va superbra, mycket bättre än mjölmask å sådant.

235
155
Brokensynapse:
Avipt skrev:
Jag har läst att larvena ska va superbra, mycket bättre än mjölmask å sådant.

Va jag kunde läsa så va larverna riktiga kalcium bomber då dom tydligen använder det vid förpuppningen om jag fattade det rätt.


Medlem i SHF
11
0
jhonny2fingers:
Tack för alla svar!
jag har tittat på en hel del youtube videos om dem, de verkar väldigt produktiva. 
Går det att ha en sådan kompost i Sverige eller finna de ej här?
någon som gjort försök att odla dem inomhus? 

235
155
Brokensynapse:
jhonny2fingers skrev:
Tack för alla svar!
jag har tittat på en hel del youtube videos om dem, de verkar väldigt produktiva. 
Går det att ha en sådan kompost i Sverige eller finna de ej här?
någon som gjort försök att odla dem inomhus? 

en.wikipedia.org/wiki/Hermetia_illucens där är länken, det går igenom lite med skötsel och även hur man ska få dom att föröka sig.

2966
1645
Hoggaforfan:
kent skrev:
perfekt mat även flugor.....dom är inte lika snabba som spyflugor som passer även till marklev. ödlar och spindlar.

finns såklart i min webshop ;)

reptilgrottan.se


Ah, var nog hos dig jag såg dem :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild