Var få tag på taggsvansvaran?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
5
TimR:
Har helt snöat in mig på dessa varaner så tänkte skaffa 2-3 stycken. Men nu har jag kollat runt i några veckor och inte hittat någon föder upp. Vill ju ha juveniler.

Ni som har dessa, fick ni köpa utomlands?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

TimR skrev:
Har helt snöat in mig på dessa varaner så tänkte skaffa 2-3 stycken. Men nu har jag kollat runt i några veckor och inte hittat någon föder upp. Vill ju ha juveniler.

Ni som har dessa, fick ni köpa utomlands?


Taggsvansvaraner är bland dom vanligaste varanerna i terrariesammanhang så du behöver inte åka utomlands för att hitta såna :) Jag har sett taggsvansar på alla Svenska reptilmässor jag varit på, både ungar & vuxna djur. 

Sen är dom ju relativt vanliga på köp & sälj sidor så bara hålla ögonen öppna eller besöka en mässa :) Lycka till!


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ligger ute några annonser under köp & sälj just nu så det kanske kan vara värt att kika på.

www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=21879
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=21698
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=21048
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=18397


12
5
TimR:
Tack så mycket för tipsen!! Har helt missat dom där annonserna trots att man kollat igenom :)

47
48
Bananqaj:
Namazu är en bra uppfödare och är att rekomendera ;)
ska hämta två ackisar på mässan imorgon och han har varit mycket informativ och tillmötegående hela vägen.

12
5
TimR:
Bananqaj skrev:
Namazu är en bra uppfödare och är att rekomendera ;)
ska hämta två ackisar på mässan imorgon och han har varit mycket informativ och tillmötegående hela vägen.


Hej, ska faktiskt hämta tre stycken av honom på mässan imorgon;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild