Blåtungad skink uppfödning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
3
HoloArc:
Hej allesammans! Så, jag har haft en livslång passion för reptiler och jag har nyligen bestämt mig för att jag vill hjälpa till att föda upp ödlor. Min plan är att föda upp (Tiliqua scincoides intermedia) även könd som "northern blue tongue skink". Jag tror att dessa ödlor kommer bli alltmer populära med tiden och då vill jag vara en av dem som föder upp dem. Men först måste jag självklart veta ifall det finns en marknad för dem som det ser ut just nu. Om någon av er skulle vara intresserade, kontakta mig antingen via sidan, kommentarerna, maila mig på: philipwigholm@gmail.com eller ring och smsa mig på 076-5644516

133
30
Avipt:
Fantastiska ödlor verkligen, men nu ska jag inte ljuga, hade väldiga problem att sälja min skink, och vad jag hört av folk så är just Skinkar en svår marknad. Men de finns säkert nån som säger anorlunda de är bara vad jag hört och min erfarenhet.
Men du ska göra det du tycker är kul och få fram friska vackra djur :)

1
0
Halkisenreptiler:
Älskar Blue tongue skink. Sjukt coola och har drömt om att köpa en sådan väldigt länge.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Med tanke på deras storlek är det inte alltid superlätta att få dem sålda. Blir kostsamt att husera flera om man inte har mängder med gigantiska terrarier över.

Det finns/har funnits uppfödare av just intermedia i Sverige (Tommy nånting), men jag tror marknaden är ganska mättad.

Har upplevt det svårt i Sverige att sälja annat än leopardgecko, skäggagam och ögonfransgecko.

117
99
Lancehead:
Säkert Tommy Brav du tänker på.

13
3
Adele:
anders skrev:
Med tanke på deras storlek är det inte alltid superlätta att få dem sålda. Blir kostsamt att husera flera om man inte har mängder med gigantiska terrarier över.

Det finns/har funnits uppfödare av just intermedia i Sverige (Tommy nånting), men jag tror marknaden är ganska mättad.

Har upplevt det svårt i Sverige att sälja annat än leopardgecko, skäggagam och ögonfransgecko.


Har du hans kotaktuppgifter kanske?

173
59
mrvikke:
får du ungar på Tiliqua scincoides intermedia är jag intresserad!

40
10
Volou:
anders skrev:
Med tanke på deras storlek är det inte alltid superlätta att få dem sålda. Blir kostsamt att husera flera om man inte har mängder med gigantiska terrarier över.

Det finns/har funnits uppfödare av just intermedia i Sverige (Tommy nånting), men jag tror marknaden är ganska mättad.

Har upplevt det svårt i Sverige att sälja annat än leopardgecko, skäggagam och ögonfransgecko.



Svårt å hitta dom som föder upp nåt annat än dom du nämner också. Finns ju uppfödare delen här, men mycket är väldigt gamla inlägg. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Volou skrev:
Svårt å hitta dom som föder upp nåt annat än dom du nämner också. Finns ju uppfödare delen här, men mycket är väldigt gamla inlägg. 


Mycket handlar om att ha kontakter. Många uppfödare har redan djur tingade och behöver således inte marknadsföra sig för att få sina djur sålda.
Jag hade jättegärna velat att uppfödarsektionen skulle användas mer frekvent, men många vill använda egna uppfödarintyg eller har helt enkelt inte sett funktionen här på sidan. Dessutom är det inte riktigt säsong för avel nu, utan de flesta dvalar sina djur för tillfället.

Tar dock gärna emot feedback och kritik när det kommer till funktionen för att kunna göra den mer användbar om så vill.

Mitt tips är bland annat att gå med i en herpetologisk förening samt leta efter folk som har den typ av terrariedjur du själv är intresserad av och på så sätt bredda ditt kontaktnät. Jag har köpt flera djur för att de tidigare ägarna eller uppfödare har fått ungar som de tänkt sälja, och vetat att jag är intresserad av arten sen innan.

40
10
Volou:
anders skrev:


Mycket handlar om att ha kontakter. Många uppfödare har redan djur tingade och behöver således inte marknadsföra sig för att få sina djur sålda.
Jag hade jättegärna velat att uppfödarsektionen skulle användas mer frekvent, men många vill använda egna uppfödarintyg eller har helt enkelt inte sett funktionen här på sidan. Dessutom är det inte riktigt säsong för avel nu, utan de flesta dvalar sina djur för tillfället.

Tar dock gärna emot feedback och kritik när det kommer till funktionen för att kunna göra den mer användbar om så vill.

Mitt tips är bland annat att gå med i en herpetologisk förening samt leta efter folk som har den typ av terrariedjur du själv är intresserad av och på så sätt bredda ditt kontaktnät. Jag har köpt flera djur för att de tidigare ägarna eller uppfödare har fått ungar som de tänkt sälja, och vetat att jag är intresserad av arten sen innan.

 Ta k för tipsen ????????????
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild