Nataler lr andra exotiska möss?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

64
11
Tasmanen:
Jag vill alltså ha dessa levande som husdjur, inte som mat till reptiler. Jag vet att det går att köpa på mässor ibland men hittar ingen som man kan förboka dem av.
Mvh  

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Testat att lägga ut en annons? Sett nataler flertalet gånger på mässor, så hittar du ingen att boka av så kan det säkerligen finnas ändå.

376
359
a6lex:
HappyLucky skrev:
Testat att lägga ut en annons? Sett nataler flertalet gånger på mässor, så hittar du ingen att boka av så kan det säkerligen finnas ändå.

Micke på Zooariet kan det där! Har har hållt på med stamavling innan han börja med reptiler. Han kommer vara på Expo Syd.
www.zooariet.se/shop/product/natalmoss?tm=reptiler-kryp/gnagare

115
168
JTGeckos:
Föder upp nataler i mängder. Har flera olika ådrar på dom nu... Säkert 100st.. Dock så tycker jag inte nataler är speciellt roliga om man vill kunna hålla på med dom. Hoppiga, bits mmm... Då lämpar sig säkert råttor, möss eller någon annan bättre. Men vill man bara ha något gulligt att titta på så är nataler inte helt fel. :-)

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:
Jag föder upp möss i olika färg... mest for utställning... har en del unger nu och kan ta med till Expo Syd.

25
63
jessica85:
Jag har nataler :) Ska till expo syd i helgen. Vet ej var du bor dock?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Att hitta nataler är inte särskilt svårt, ligger nästan annonser om dom hela tiden + att på alla mässor brukar det vara några som säljer nataler och ibland lite andra exotiska gnagare, själv vill jag ha gambianska jätteråttor :D 

Men ha i åtanke precis vad JTGeckos skrev, nataler är inte särskilt lämpade om du vill ha något att ta upp & hålla i, riktigt hoppiga & bitiga! Jämfört med tammöss & dom så fantastiskt härliga tamråttorna som är ett mycket bättre alternativ om du ska ha till sällskap :) Bara några tips. 

Har du provat hört med uppfödare eller föreningar som sysslar med möss och andra smågnagare? där har du antagligen enklare att hitta uppfödare & ovanligare arter mus. Spontant kommer jag att tänka på Svemus, Svenska musklubben. 

www.svemus.com/se/


Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

lägg till mig på fb

kent musmannen ivarsen

så kan jag sända lite fina foto på tammöss som jag har just nu ...finns bla unger efter den som blev BIS i houten nu i april


64
11
Tasmanen:
Tack alla ni, anledningen till att jag är intresserad av just nataler är att de ska lukta mindre än vanlig tammus, samtidigt som de är mindre än råttor. Dethär med att de är hoppiga och bitiga har jag också fått olika bud om så det verkar bero lite på vilken uppfödning det handlar om...föder man upp dem som mat eller hos grossist blir de så klart inte temperamentsavlade på samma sätt.
Jag har redan kollat med Svemus och på musforum och det är ingen som känner till någon uppfödare i Sverige av exotiska möss. Tar varmt emot alla tips :) Bor i Uppsala själv men ibland går det ju att hitta transport. 

4
0
Zooariet:
Zooariet brukar ofta ha ungar av Acomys cahirinus cf. cahirinus, Niltaggmöss eller svarta niltaggmöss kallas dessa på svenska.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild